Posted on

Fiat Panda szervójavítás

Az Fiat Panda szervó működése

Ha szeretnénk tudni, hogy is működik a Fiat Panda szervójavítás, elsőnek meg kell értenünk, a működését. A Fiat Panda 2003-ban (és az Opel Meriva is) kaptam meg elsőnek ezt a típusú elektromos kormányszervó egységet.

Fiat Panda szervójavítás – az alapok

Elektromos kormányszervóról beszélünk, mert 100%-ban elektromos, tehát nem tartalmaz hidraulikus szervófolyadékot. Ez az egység a kormánykerék alatt helyezkedik el. Ezt a kissebb méretű autókhoz feljesztették ki, mint például: a D Corsa.

Fiat Panda szervó működése

Ennek az egységnek a működése nem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Az elektromos kormányrásegítés lényege, hogy egy szenzor érzékeli a kormányra kifejtett erőt. Ebből és az autó sebességéből állapítja meg, hogy mekkora rásegítést kell adnia. Az elve egyszerű: Kis sebességnél kevesebb erőt kell kifejteni a kormánykerékre, ezzel segíti a szűk helyre való parkolsát. Nagy sebességnél pedig több erőt kell kifejteni, ezáltal segíti az úttartást.

Fiat Panda szervóhiba, hibajelenségek

A műszerfalon felvillan a figyelmeztető lámpa.
Szervórásegítés rendellenes viselkedése.
A kormányzás megnehezül, bekeményedik a kormány.
Indításkor nincsen szervóhatás. Jó esetben ezt egy újraindítás megoldja, de sajnos nem mindig.
Az elektromotor zajossá válik, ezt okozhatja az alkatrészek kopása is, rosszabb esetben alkatrészek törése.

Fiat Panda kormányszög jeladó

Fiat Panda szervójavítás vagy csere?

A márkaszervízekben a cikk írásakor átlagosan 400.000.-500.000.-Ft-ot is elkérnek egy kormányszervó rendszer cseréjére. Amikor az ember szembesül ezzel próbál rá olcsóbb megoldást keresni. Ilyenkor jön szóba a javítás.

Fiat Panda szervójavítás folyamata

Az autószerelős nagyon kicsi százaléka válalja el ennek a javítását. A nagyobbik fele pedig kiadja a munkát egy erre szakosodott cégnek. Mint kormányműveseknek, célunk hogy ügyfeleinknek legegyszerűbb legyen a javítás, próbálunk minél rugalmasabbak lenni. Ehhez viszont szükségünk van pár információra. A tapasztalt hiba pontos leírása, kiolvasott hibakódokra, és a forgalmi engedély fényképére, másolatára. Ezek tudatában a javítást könnyedén , gyorsan el tudjuk végezni

Fiat Panda szervójavítás ár

A hibáktól függően 80 000.- és 100 000.- közé tehető. Ez töredéke a gyári alkatrészének, azonban a minősége vetekszik vele.

Aki szeretne bővebben olvasni a Meriváról annak ajánlanám a Népítélet oldalát.

Posted on

Elektromos szervó hibák és azok javítása

Elektromos szervó hibák

Bonyolult kiigazodni az elektromos szervókormányok világában, mivel sokféle problémát okozhatnak elektromos szervó hibák. Tegyünk helyre néhány dolgot, hogy nekünk is, és a szerelőnek is könnyebb dolga legyen.

Mit kell tudni a szervókormányokról?

Az intelligens kormányrendszerek

Az intelligens kormányrendszerek célja az autó vezetőjének segítése. Ez különböző módokon lehetséges. Például az összetettebb rendszerek akár elemezhetik a jármű mozgásállapotát, folyamatosan monitorozva az autó közvetlen környezetét, ezáltal segítve a vezetőt a döntéshozatalban. Az intelligens kormányrendszerek a szerkezeti kiépítettségüktől és a szoftverüktől függően több különböző funkciót képesek ellátni.

Az intelligens kormányrendszereket négy csoportba tudjuk osztani. Ide tartoznak a szervókormányok, az additív rendszerek, az összkerék kormányzás és az autonóm rendszerek.

A szervókormány

A szervókormányok feladata a kormányzás erőszükségletének csökkentése, tehát egy erre a célra kiépített szerkezetről beszélünk. A szervókormányok azáltal, hogy csökkentik a kormányzáshoz szükséges emberi erőt, javítják az autó vezetőjének a kényelmét, ezáltal maga a vezetés is komfortosabbá, ezáltal pedig biztonságosabbá válik. A szervó a rásegítő funkció elnevezése.

Az elektromos szervó rendszert egy szervómotor működteti. Az autó energiájának néhány százalékát használja el a háromfázisú szervómotor arra a célra, hogy elvégezze a kormányrásegítést. A szervókormány működésének alapfeltétele, hogy a szervómotor vezérlőpanelje adatokat kapjon az autó központi computeréről.

A szervómotor olykor a kormányoszlopon található, ebben az esetben olykor az elektromos kormányoszlop megnevezést alkalmazzák rá, míg máskor szervó kormányoszlopnak is nevezik. Azonban nem minden esetben ide kerül beépítésre a szervómotor. Sokszor a kormányművön találjuk meg, a két első kerék között. Az is előfordul, hogy a szervó szivattyúra kerül. Ilyenkor a szervómotor össze van integrálva az elektrohidraulikus szivattyúval. Ebben az esetben úgy jut energiához, hogy az elektrohidraulikus szivattyú és az elektromos motor együttesen olajnyomást idéznek elő. Ezt a nyomást a kormányműbe vezetik be. Ez a rendszer tehát egyszerre elektromos és elektrohidraulikus.

A szervókormányok fajtái

A szervókormány lehet hidraulikus, elektrohidraulikus, valamint elektromos is. Nézzük meg, mit jelentenek az egyes típusok.

Hidraulikus

A hidraulikus szervókormány működése során a kormánykeréken kifejtett nyomatékkal arányosan növeli a kormányzott kerekeket elfordító erőt, úgy, hogy ehhez hidraulikus berendezést használ. Méghozzá úgy, hogy ezeknél a hidraulikus rendszereknél lyukak találhatóak a tengelyvégeken. Ezekbe a lyukakba folyik be a szivattyú által szállított olaj, és mikor a kormányzás során elfordul a két féltengely, jobban kinyitnak az olajáteresztő lyukak, így növelve meg a kormányműre érkező olajnyomást. A hidraulikus szervókormányokat általában nagyobb gépjárműveknél alkalmazzák, de egy ideje a személyautókban is megjelentek. Ez a rendszer, mint a többi szervókormány is, hatékonyan növeli a vezetési komfortot.

Elektrohidraulikus

Az elektrohidraulikus szervókormány egyszere elektromos és hidraulikus. Már volt szó róluk, esetükben a szervómotort összeintegrálják az elektrohidraulikus szivattyúval, és így együttes erővel idéznek elő olajnyomást. A villanymotor által hajtott olajszivattyú csöveken át vezeti a kormányműbe az olajat, ami egy dugattyús rendszeren segíti a fogasléc elmozdulását. Eleinte kis városi autóknál használták ezt a megoldást, de napjainkra a magasabb kategóriájú autók között is népszerű az elektrohidraulikus szervókormány.

Rövidített elnevezése az EPHS, mely a kifejezés angol nevéből (Electrically Powered Hydraulic Steering) ered. Előnye, hogy energiát takarítunk meg vele, hiszen kevesebb energiát fogyaszt a szervómotor azáltal, hogy a hidraulika is segíti. A belsőégésű motor működésétől függetlenül biztosít kormányrásegítést, Így aztán a hibrid autók, illetve teljesen elektromos autók esetében alkalmazzák.

Elektromos

Az elektromos szervókormány a beépített szervómotorja segítségével látja el a szervórásegítést. A sebességtől függő kormányerő-rásegítéssel támogatja a jármű menet közbeni stabilitását, a könnyebb irányíthatóságot, a többi szervókormányhoz hasonlóan biztosítva a kényelmes és biztonságos vezetést.

Alacsony sebességnél, kis erőkifejtést igénylő kormányzással maximálisan támogatja a vezetőt, amikor nő a sebesség, a rásegítés arányosan csökken. Ezáltal magas sebességnél javítva a gépkocsi egyenesfutását, és ezáltal a menetstabilitást is. Fontos, hogy amikor a kormánykereket elforgatja az autó vezetője, az elektromos szervókormány hozzájárul a gazdaságos üzemanyag-fogyasztásához.

Elektromos szervó hibák és azok javítása

Az elektromos szervókormányok javítása, illetve javíttatása során néhány tényezőt figyelembe kell vennünk.

Az elektromos, elektrohidraulikus szervókormány hibájának diagnosztizálása során szükség van a hibakód megállapítására. Ennek kiolvasása a legelső lépés egy ilyen szervókormánnyal rendelkező autó javítása során. A kiolvasott hibakód segít diagnosztizálni a problémát, bonyolultabb esetben annak egy-egy aspektusának felismeréséhez, egyszerűbb helyzetben a komplett probléma megoldásához segíthet hozzá. Tehát jegyezzük meg, hogy alapos hibamegállapításnak kell megelőznie a probléma megoldását, a szerelést, például a kormánymű kiszerelését. Gyakran előforduló hiba, hogy sokan alapos hibamegállapítás nélkül szereltetik ki a kormányművet. Pedig, ha az autó elektromos rendszerében van a hiba, akkor mindenképpen elektromos szervókormányokkal, autóelektronikával is foglalkozó szakember tud segíteni. Ezért ezekben az esetekben hiába szereljük meg a kormányművet, az elektrohidraulikus szervó javítása után sem oldódik meg a teljes probléma, hiszen annak gyökere, valódi oka nem került feltárásra.

A normál teszten felül komoly segítség lehet az összes körülmény ismerete, mint például a hibajeleké és az azzal összefüggő eseményeké.

A hibák típusai

A hibakód kiolvasása, a hiba megfejtésének menete speciális eszközöket igényel.

Sokféle szervókormány fajta létezik, elektromos kormányművekből, elektromos kormányoszlopokból, illetve szivattyúkból is többféle, egymástól eltérő szervómotor létezik.

Minden típus teszteléséhez egyedi szoftverre van szükség. Ezeket ismernie kell a tesztelési protokoll lefolytatására alkalmas tesztgépnek. A tesztgépet a hiba feltárására és a javítás minőségének ellenőrzésére is használják a szervókormányok javítására specializálódott szakemberek, akiknek ismerniük kell az adott kormánymű szoftverét. Minden típushoz megfelelő kábel kell, ezzel kötjük össze az elektromos szervót, szimulálva az üzemi körülményeket. Ez a folyamat úgy működik, hogy szimulálja az autó központi szoftvert, így olyan, mintha azzal lenne összekötve a tesztgép.

Mechanikus szervókormány hibái

Hasonlítanak a hidraulikus kormánymű hibáihoz.  A leggyakrabban előforduló, jellemző hibák a korrodálódással vannak összefüggésben, de gyakori probléma szokott lenni az alkatrészek kopása is. A lógó kormánymű is tipikus hibajelenség szokott lenni ezeknél a szervókormányoknál.

Elektromos szervókormány hibái

Az elektromos szervókormány esetében is szintén sokszor előfordul a kormánymű lógása. Emellett az egyes alkatrészek kopása, illetve a fogaskerekek ledarálódása szokott még előfordulni. Az ékszíjszakadás, szorulás is ismert jelenség ezeknél a szervókormányoknál.

Elektrohidraulikus szervókormány hibái

Az elektrohidraulikus szervókormányoknál gyakori a korrózió. Ennek az szokott lenni az oka, hogy víz jut a rendszerbe. Az elektromos részek a rozsdásodás miatt felmelegednek, és akár zárlatot is okozhatnak. Az elektrohidraulikus szervókormány esetében az is előfordulhat, hogy nem tömít a szivattyú, és az abból kifolyó olaj teszi tönkre a vezérlőpanelt. Ezek azok az esetek, amikor a mechanikus hiba következményei miatt a probléma kihat az elektronikai rendszer működésére, így gyűrűzik tovább a kialakult probléma.

A javítás

A hiba feltárása tehát, mint láthattuk, bonyolultabb folyamat, hiszen egymásra is kihatnak a különböző meghibásodások.

Előfordul, hogy nem csak egy alkatrészt kell kicserélni. Látszólag csak azzal a kisebb alkatrésszel van probléma, ám a valódi megoldáshoz az egész garnitúrát cserélni kellene, vagy egy bonyolultabb elektromos szervó javítás lenne csak a megoldás.. Ennek az az oka, hogy a probléma gyökere helyett csak egy tünet volt az adott, meghibásodott alkatrész, mely azonban csak egy része a láncnak.

A komplett garnitúra cseréje sajnos sokszor költséges. Magyarországon kevésbé ismert, és bevett módszer az újra gyártás, azaz remanufacturing. Pedig ez a megoldás magas gyártási minőséggel jár, hiszen az újragyártott alkatrészre már a legtöbbször nem jellemzőek a típushibák, mivel az autó gyártója, annak technológiája is folyamatosan fejlődik. Így a legtöbb esetben az újragyártott alkatrészek magasabb technológiai színvonalat képviselnek. A költséges újra gyártással sokkal inkább kiküszöbölhetőek a visszatérő hibák, fejlettebb, minőségibb alkatrészt kapunk.

Posted on

Hyundai Accent szervójavítás

A Hyundai Accent szervó működése

Az Accent (és az Era) 2005-től kapta meg ezt a típusú 100%-ban elektromos szervókormányt. Elsőnek meg kell értenünk,hogy mit is takar a Hyundai Accent szervójavítás. Ehhez tudnunk kell, hogy hogyan működik ez a kormányszervó vagy szervókormány.

Hyundai Accent szervójavítás – az alapok

Teljes mértékben elektromos, tehát nem tartalmaz a rendszer hidraulikus folyadékot. Létezik elektromos kormánymű, elektrohidraulikus szivattyó, de a Hyundai Accentben elektromos kormányoszlop található. Azért nevezzük így mert az elektromotor a kormányoszlopon helyezkedik el. Régebben csak a kissebb autókba szerelték, pl. Fiat Punto

Hyundai Accent szervó működése

A szervó működésének lényege az, hogy egy jeladón keresztül érzékeli az általunk kifejtett erőhatást, és a kormány elmozdulását. Ehhez számolja ki a vezérlő egység a megfelelő rásegítést és továbbítja az elektromos motornak. Így kapjuk meg a megfelelő rásegítést. Magasabb sebességnél nagyobb erőhatás szükséges a konyebb irányíthatóság érdekében. Lassú tempónál pedig kisseb erőt kell kifejtenünk. Például akkor jöhet ez jól ha szeretnénk beparkolni valahová, és könyebben tudjuk tekerni a kormánykereket.

Hyundai Accent szervójavítás

Hyundai Accent szervóhiba, hibajelenségek

Ha a műszerfalon lévő EPS (Electronic Power Stering) elektronikus kormányrásegítő lámpa kigyullad és a rendszer nem működik megfelelően. A kormány bekemenyédeki, nehezen kezelhetővé válik, és furcsán viselkedik. Rosszabb esetben nem működik. azaz, nincsen szervó rásegítés.Ez mind elektronikus probléma, de sokszor találkozunk mechanikus problémával amit meg kell javítanunk. Pl.: A kormányoszlop erősen ki van téve az ütődéseknek amiről nagy százalékban a magyar utak tehetnek. Ezek az ütések kopásokat okozhatnak, rosszabb esetben az alkatrészek törését is. Ha egy alkatrész eltörik, akkor le is tilt a szervó. Sűrűn előforduló probléma hogy ujraidításkor nincsen kormányszervó.

Hyundai Accent szervójavítás vagy csere?

A cikk írásakor a márkaszervízek akár 600.000.-Ft-ot is elkérnek egy új szervóért. Ez bosszantó lehet miután lejárt a garancia. Ilyenkor jön szóba a javítás. Minden esetben figyelni kell a minőségre. Sok esetben a túlfeszültség is okozhat problémát. Pl.: hosszabb ideig nagyobb feszültségnek vannak kitéve a moszfetek, vagy ellenállások. Ilyenkor esetben nem csak azt az egy kiégett alaktrészt kell cserélni, hanem az összes ,amely problémát okozhat a későbbiekben. Minden képpen járjunk utána mit cserélnek, és hogy milyen eszközzel tesztelik a szervó javítását.

Hyundai Accent szervójavítás folyamata

Első sorban találnunk kell valakit aki kiszereli nekünk. Az autószervízekben nem foglalkoznak az oszlopok javításával. Tudunk segíteni az ügyfélnek a kiszerelt alkatrész szállításában. Mi csak a kiszerelt szervó javításával foglalkozunk, mivel az autószerelő sem javítja szervót. A kormányoszlop javításához minden esetben szükségünk van a forgalmi engedélyre és a hibakódokra, amit általában a szerelőktől kapunk meg. A szervó tesztelését egy gép végzi amihez nincs szükség emberi jelenlétre, ezzel kizárunk egy hibalehetőséget. Nem csak a hibás alkatrészeket cseréljük hanem azokat is amik meghibásodhatnak. Ezzel védve az ügyfeleinket az esetlegesen bekövezkező szervóhibától. A javítás után lefutatunk az alkatrészen egy tesztet. Ilyenkor szimuláljuk a vezetési helyzeteket. Fel kell hívnom a minen tulajdonos figyelmét arra, hogy a generátor és a gyenge akkummulátor is okozhat szervóproblémát.A bikázás is több százezres foruntunkba kerülhet.

Vezérlő

Hyundai Accent szervójavítás ár

A javítás ára valahol 120-200e Ft között található, nyílván ez függ a hibától. Ha nincsen pontos hibakód, akkor a megbontás és a hibafeltárás után tudunk csak pontos árat mondani.

Aki szeretne bővebben olvasni az I40-ről annak ajánlanám a Népítélet oldalát

Posted on

A Fiat Punto szervójavítás

Az Fiat Punto szervó működése

A Fiat Puntot 1999-től szerelik elektromos kormányoszloppal. A Fiat Punto szervójavítás megismeréséhez tudnunk kell, hogy mi a kormányoszlop működési elve, meg kell érteni annak alapjait.

Fiat Punto

Fiat Punto szervójavítás – az alapok

A rendszer 100%-ig elektromos, nem tartalmaz hidraulikus folyadékot. Ez jóval egyszerűbbé teszi a rendszert. A rásegítést végző elektromotor a kormány alatt, a kormány rúdon helyezkedik el. Ezt a fajta megoldást kisméretű autókon alkalmazták mint pl.: a Punto és Opel Meriva. Azonban ahogy a technika fejlődött mostanra már nagyobb méretű autókon is előszeretettel használják.

Az Fiat Punto szervó működése

A szervóhatás működését egy szenzor szabályozza. Két adatot vesz figyelembe a szervóhatás mértékének meghatározásához. Az autó sebességét, és a kormánykerékre kifejtett erőhatást. Ennek célja, hogy mindenki számára egyszerű legyen a kormányzás, valamint nagy sebességnél stabil, alacsony sebességnél könnyen kezelhető legyen a kormány.

Fiat Punto szervóhiba, hibajelenségek

Ha elektronikus kormányrásegítő rendszer nem működik megfelelően, a műszerfalon lévő figyelmeztető lámpa felgyullad. A kormányzás szokatlanul nehézzé válik, hibásan, egyáltalán nem működik. Ez azt jelenti, hogy a szervó rásegítés akadozik, vagy teljes mértékben megszűnik. Ez gyakorinak számít a Puntok esetében, napi szinten keresnek meg minket ezzel a panasszal. Ez nagy mértékben köszönhető a magyar úthálózatnak.

Fiat Punto szervójavítás vagy csere?

A márkaszervizek többsége akár 500 000.- is elkér a szervókormány és annak elemeinek cseréjért. Ez kellemetlen lehet a garancia lejárta után. A szervó egység javítását a szervizek, autószerelők nem vállalják, mivel nincs meg hozzá a speciális berendezésük. Ilyenkor keresnek meg minket.

Fiat Punto szervójavítás folyamata

Ahogy az autószerelők nem javítanak kormányoszlopokat, úgy mi sem javítunk autókat, csak annak szervó alkatrészeit. A kiszerelést nem tudjuk megoldani, azonban több partner szervizzel dolgozunk együtt. Ennek előnye, hogy tudjuk, megbízható kéz végzi a szervó fel, és leszerelését. A kommunikáció jóval gördülékenyebb, nem kell minden szükséges információt ügyfeleinktől kérdezgetni. A javításhoz szükségünk van a hibakódokra. Ezt követően a szervó hibák megállapítása teljes mértékben elektromosan történik, nem jáccik közbe emberi tényező. Mind a hibás, mind a potenciális hibaforrásokat is cseréljük. Ennek célja, hogy javítsunk időtálló legyen, megóvva ügyfeleinket jövőbeli szervó hibáktól.

Fiat Punto szervójavítás ár

A feltárt hibáktól függően 80 000.- és 100 000.-ba kerül. Ez meg sem közelíti a gyári alkatrész árát, ugyanakkor minősége közel áll hozzá.

Aki szeretne bővebben olvasni az I40-ről annak ajánlanám a Népítélet oldalát.

Posted on

Hyundai i30 szervójavítás

A Hyundai I30 szeró működése

Az i30-as (és az i10 is) 2007-től nyerte meg ezt a típusú. ahhoz, hogy tudjuk hogyan is működik egy Hyundai i30 szervójavítás

Hyundai I30 kormányszervó javítás -alapok

Hyundai i30 kormányoszlop

Korábban csak kissebb személyautókba (Opel Corsa) szerelték ezeket a kormányoszlopokat, de a fejlődéssel már a nagyobb autók is megkapták ezt. Mint például az i30 vagy az i40-en. Ez már nem hagyományosan olajjal működik, hanem egy elektromotor adja a szervórásegítést. Ez a motor a kormány alatt helyezkedik el, így egy komplett egységet alkot, Elektromos kormányoszlop.

A Hyundai i30 szervókormány működése. Az elektromos kormányszervó előnye előnye a hagyományos szivattyúkkal szemben, hogy nem mindig dolgozik. Ennek a működési elve az, hogy a kormány elmozdulását és a kormánykerékre kifejtett erőhatást egy szenzoron keresztül figyeli, és ehhez biztosítja az elegendő rásegítést. A vezérlőegység feladata az autó sebességéből, illetve a kormányra ható nyomatékból meghatározzta a szervórásegítés mértékét. Nagyobb sebességnél több erőtkifejtést igényel , és kevesebbet ha az autó sebessége csökken. A rásegítés mértékét sajnos nem lehet szabályozni, ez egy gyári beállítás.

Hyundai i30 szervóhiba, hibajelenségek

Az elektronikus kormányrásegítő nem megfelelően működik akkor a óracsoporton lévő figyelmeztető lámpa jelez. A kormány elnehezedik, vagy természetellenessé válik a viselkedése, rosszabb esetben egyátalán nem működik a rásegítés. Sok esetben pedig mechanikus problémájuk lesz. Ennek fő kiváltó oka például a magyar útminőség. Egyértelmű, hogy a rengeteg ütődés nem tesz jót a szervókormánynak. Kopást rosszabb esetben pedig alkatrész törésthez is vezethet. Mechanikus alkatrészek törésekor a szervó le is tilthat, de nem ritka eset, hogy ujraindítás után helyreáll. Sajnos valami miatt letiltott a szervó, tehát valószínüleg javításra szorul.

Hyundai i30

Hyundai i30 szervójavítás vagy csere?

Amíg az autó garanciális nem gondolkozunk azon, hogy milyen árban lehet egy ilyen szervójavítás. A márkszervízben 600e Ft fölött van az új szervó ára. Ilyen esetben jöhet szóba a javítás, de minden képpen figyeljünk a minőségre. Mechanikus problémát legtöbbször a túlzott elhasználódás okozhatja. Elektromos részén például az okozhat problémát ha hosszabb ideig nagyobb feszültségnek vannak kitéve az alkatrészek pl.: moszfetek, ellenálások tehát ezek hamarabb fognak tönkremenni. Ha nem kapja meg a teljeskörű felujítást és tesztelést, akkor idő előtt kérhetünk időpontot a szervízben.A lényeg tehát, ha javíttatjuk, járjunk utána, milyen minőségben, milyen teszteléssel végzik a javítást.

Hyundai i30 szervójavítás (vezérlőegység elektronika)
Hyundai i30 szervójavítás (Vezérlőegység elektronika)

Hyundai i30 szervójavítás ár

A komplett javítás 140e és 200e Ft között mozog. Az ár minden esetben a hibától függ. Pontos árat hibakód vagy a szétszerelés és a hibamegállapítás követően tudunk mondani.

Ajánlatkérést ezen az oldalon keresztül tud nekünk küldeni. https://kormanymuszerviz.hu/gyors-ajanlat-kerese/

Posted on

Skoda Fabia elektromos szervó hiba

Az elektrohidraulikus szervó működése során a szervo olaj keringtetése villanymotor segítségével történik. A hidraulikus szivattyúkkal szemben nagy előny, mert a motort csak akkor terheli le ha tényleg szükség van rá. A vezérlőegység segítségével a nyomaték, illetve a rásegítő erő megfelelően szabályozható. (pl.: Fabia)

  • Szivattyún lévő cikkszám, adattábla
  • Gyári cikkszám
  • Alvázszám
  • Járműadatok: motorkód, évjárat, köbcenti, motor, teljesítmény (kw)
  • Autóból kiolvasott hibakód is segíthet
  • Hibajelenség pontos leírása

Honnan lehet tudni, hogy probléma van a szivattyúval?

Honnan tudhatod, hogy meghibásodott a kormányszervó szivattyúd? Óracsoporton hibajelző lámpa világít. A szervó reggeli indítás után nem kapcsol be, darabosan van csak szervóhatás, olyan érzés mintha az egyik irányba hirtelen rántana a kormányon (egy pillanatra megszűnik a rásegítés), A meghibásodott szivattyú olykor komoly balesetek kimeneteléhez is vezethet, épp ezért fontos az, hogy mindig rendben legyen. Ennek a karbantartását bízzuk szakemberekre.

Fabia

  • Nyomaték érzékelő : Mozgó alkatrészről van szó, így sajnos elkerülhetetlen egy idő után a kopása. Maga a vezérlőegység meghibásodása azonban adott esetben hasonló hibakódokat eredményezhet.
  • Vezérlő egység: A szenzorok által küldött adatokat az elektromos szervókormány vezérlőegysége értékeli ki, és irányítja a kormányzási funkciókat.
  • A kormányzásiszög-érzékelő: Ritka esetben szokott vele probléma lenni.Az autószervizek legtöbb esetben gond nélkül kicserélik. Vannak azonban olyan variánsok, amik a vezérlőegység hibája esetén a kormányzásiszög-érzékelőre utaló hibakódokat mutatnak.

Javítás szintjei

Nulladik szint: Ebben az esetben két embernek kell reménykednie. Az autószerelőnek, és az ügyfélnek. Ez az amikor veszünk egy bontott szivattyút, ami hasonló korú és valószínűleg a kilométer sem lesz kevesebb benne.

Egyes szint: Ez az a szint amikor még egy működő autoból , az az kipróbálható szivattyút vásárolunk.

Második szint: Hibás alkatrészeket cseréljük a szivattyúban, de a többihez nem nyúlunk hozzá.

Harmadik szint: A szivattyúban lévő összes olyan alaktrészt kicserélünk ami meg tud hibásodni, ezután pedig egy próbapadi teszteknek vetjük alá.

Cserélendő alaktrészek

Hall Senzor, Hall Senzor, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors Resistors, Capacitors, Capacitors, ,CAN Chips, EEPROM ,Transistors, Transistors, ECU Chips, ECU Chips, Resistor,s Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Engine Control Chips, Capacitors, Capacitors, Capacitros, Mosfets Mosfets, Mosfets, Mosfets, Resistors, Resistors, Resistors

Igyekszünk minden javítással kapcsolatos igényt kielégíteni, ezért csak a próbapadi tesztek után kerülnek termékeink a polcainkra .https://kormanymuszerviz.hu/elektrohidraulikus-szervoszivattyu-javitas

Tesztgép
Próbapad

Cégünk nem csak a szervószivattyúk problémáinak orvoslását, hanem kormányművek javítását is vállalja.végzi ilyen minőségben. Nálunk a kormányművek és a kormányoszlopok is hasonló tesztgépeken kerülnek vizsgálatra.

Posted on

Opel Meriva szervó hiba (elektromos és hidraulikus)

Opel Meriva EPS hiba, Opel Meriva szervójavítás

Népszerű autó a magyar használtautó piacon.

Ople Meriva szervóhiba – a gyakori hibák között

Melyek a leggyakoribb hibák? A vezérműlánc cseréje elég hamar be szokott következni. Bölcső anyagának elfáradása. Olajfolyás a váltóból, mint minden opel váltónál. És következzen cikkünk témája a Meriva szervó hibák.

Opel Meriva A szervóhiba

Meriva A esetében elektromos kormányoszlopról beszélünk, ez tisztán elektromos szervó, nincs olaj sem magában a kormányoszlopban, sem magában a kormányműben. Az elektromos szervó hibák két okra vezethetők vissza: ritkábban a vezérlő egység szokott tönkremenni, leggyakrabban pedig a nyomatékszenzor. Először csak néha jelentkezik az a hiba, azt tapasztaljuk, hogy elmegy a szervóhatás és bekeményedik a kormány. Ilyenkor még az újraindítás után megoldódni látszik a propléma, de hosszútávon sajnos a helyzet csak rosszabb lesz. Napi rendszerességgel fog mutatkozni a hibajelenség és van az a pont amikor már nem segít rajta az újraindítás sem. HA ezt tapasztalja, a kormányoszlopot ki kell szerelni és szakszerűn javítható. Gyakori hiba, hogy kicserélik ugyan a nyomatékszenzort, de a tűpontos beéllítás elmarad. Sok szerelő nem rendelkezik azzal a műszerrel (több százezer Forint), amivel a pontos Nullpont (kormányközép) beállítása lehetséges. Ha nem lesz pontos a közép, egyik irányba erősebb lesz a rásegítés, ezt lehet, hogy a kormányon is érezzük, de lehet, hogy nem. Így több mikroelektronikai alkatrész feleslegesen nagyobb terhelést kaphat, ami viszont csökkenti az élettartamot. A fentiek miatt a Meriva A szervójavítást érdemes erre szakosodott cégre bízni.

Érdemes megemlíteni, hogy a Meriva A esetében a kormányműveknél a kopásból eredő kopogás szokott előfordulni. Ha nincs holtjátéka a kormányműnek, akkor van esély a javításra, ellenkező esetben cserével számoljunk.

Opel Meriva B szervóhiba

A Meriva B szervórendszer két fő része az elektrohidraulikus szervószivattyú és a hidraulikus kormányoszlop. Ha a szivattyú nem működik vagy szakaszos a működés, nincs szervóhatás, felkeményedik a kormány. ZF és TRW gyártmányokkal szerelték ezeket az autókat. Csere esetén mindenképp adja meg a gyártó típusát. Mind a szervószivattyú, mind a kormánymű folyhat, mindkettő szakszerűen javítható.

Opel EPS hiba

A szervóhibát mind a Meriva A és a Meriva B is jelzi a műszerfalon. Ha a szervóhiba bekövetkezik, a javítás után törölnünk kell a hibakódot, ellenkező esetben nem fog működni.

Opel kormányszög jeladó hiba

Mivel sokszor a kormányszög jeladó hibakódot olvashatjuk ki, érdemesnek láttuk külön kiemelni. Teljesen pontosan nyomaték és szög-elfordulás érzékelőről vagy jeladóról beszélünk, hiszen mindkét funkciót ellátja. Sokan csak az egyik et használják, ezért hívják nyomaték szenzornak illetve szög-jeladónak is. A lényeg a pontos (mérőműszerrel beállított) beszerelés, ellenkező esetben rendkívül hamar tönkremehet a szervónk megint.

kormányszög jeladó

Minden EPS hibával kapcsolatos ajánlatkérés hasonlóan zajlik. Nézzünk meg egy példát egy Hyundai i30 esetében: https://kormanymuszerviz.hu/javitasi-naplo/a-hyundai-i30-kormanyoszlop-arajanlatkeres/

Posted on

Mely hidraulika szivattyú típusokat javítjuk?

Összefoglaljuk a leggyakoribb axiál dugattyús hidraulika szivattyúkat, melyekkel az elmúlt húsz évben szerelési és javítási munkánk során találkoztunk.

Komatsu HPV35/55/90/160, HPV75/95/132/140/165
Hitachi HPV050/102/105/115/135 HPV125B
Kayaba PSV-10/16, PSVL-32/41/54, 18P/27P/44P/50P
Liebherr LPVD35/45/64/75/90/100/125/140/165/225/250
Kawasaki K3W, K3VL, K7V, K5V, M2X55/63/956120, M5X130/180
Rexroth A4VSO, A4VG, A4V, A10VSO, A10VO, A11VO, A7VO, A5VM, A2FMUchida A10VO, AP2O, ABV
Linde HMF 63-01, MPF56-01, MPR28/45/63, HPR75/90/100
Nachi PVD-2B, PVS-1B, PVD-3B, PVK-2B, PVD-00B, PVD-1B

Minden típushoz stabil, bejáratott alkatrész beszerzésünk van, így a javítás gyors és gördülékeny.

Munkánk során azt tapasztaltuk, ha valaki javítani kényszerül egy több milliós szivattyút, sokszor szeretne meggyőződni arról, hogy jó kezekbe kerül és nem húzódik el a javítás.

Ha többet szeretne megtudni vagy bővebb felvilágosítást szeretne a hidraulika szivattyúk javításával kapcsolatban, kérjük hívja a 06 20 520 4933-as számot.