Posted on

Opel Meriva szervó hiba (elektromos és hidraulikus)

Opel Meriva EPS hiba, Opel Meriva szervójavítás

Népszerű autó a magyar használtautó piacon.

Ople Meriva szervóhiba – a gyakori hibák között

Melyek a leggyakoribb hibák? A vezérműlánc cseréje elég hamar be szokott következni. Bölcső anyagának elfáradása. Olajfolyás a váltóból, mint minden opel váltónál. És következzen cikkünk témája a Meriva szervó hibák.

Opel Meriva A szervóhiba

Meriva A esetében elektromos kormányoszlopról beszélünk, ez tisztán elektromos szervó, nincs olaj sem magában a kormányoszlopban, sem magában a kormányműben. Az elektromos szervó hibák két okra vezethetők vissza: ritkábban a vezérlő egység szokott tönkremenni, leggyakrabban pedig a nyomatékszenzor. Először csak néha jelentkezik az a hiba, azt tapasztaljuk, hogy elmegy a szervóhatás és bekeményedik a kormány. Ilyenkor még az újraindítás után megoldódni látszik a propléma, de hosszútávon sajnos a helyzet csak rosszabb lesz. Napi rendszerességgel fog mutatkozni a hibajelenség és van az a pont amikor már nem segít rajta az újraindítás sem. HA ezt tapasztalja, a kormányoszlopot ki kell szerelni és szakszerűn javítható. Gyakori hiba, hogy kicserélik ugyan a nyomatékszenzort, de a tűpontos beéllítás elmarad. Sok szerelő nem rendelkezik azzal a műszerrel (több százezer Forint), amivel a pontos Nullpont (kormányközép) beállítása lehetséges. Ha nem lesz pontos a közép, egyik irányba erősebb lesz a rásegítés, ezt lehet, hogy a kormányon is érezzük, de lehet, hogy nem. Így több mikroelektronikai alkatrész feleslegesen nagyobb terhelést kaphat, ami viszont csökkenti az élettartamot. A fentiek miatt a Meriva A szervójavítást érdemes erre szakosodott cégre bízni.

Érdemes megemlíteni, hogy a Meriva A esetében a kormányműveknél a kopásból eredő kopogás szokott előfordulni. Ha nincs holtjátéka a kormányműnek, akkor van esély a javításra, ellenkező esetben cserével számoljunk.

Opel Meriva B szervóhiba

A Meriva B szervórendszer két fő része az elektrohidraulikus szervószivattyú és a hidraulikus kormányoszlop. Ha a szivattyú nem működik vagy szakaszos a működés, nincs szervóhatás, felkeményedik a kormány. ZF és TRW gyártmányokkal szerelték ezeket az autókat. Csere esetén mindenképp adja meg a gyártó típusát. Mind a szervószivattyú, mind a kormánymű folyhat, mindkettő szakszerűen javítható.

Opel EPS hiba

A szervóhibát mind a Meriva A és a Meriva B is jelzi a műszerfalon. Ha a szervóhiba bekövetkezik, a javítás után törölnünk kell a hibakódot, ellenkező esetben nem fog működni.

Opel kormányszög jeladó hiba

Mivel sokszor a kormányszög jeladó hibakódot olvashatjuk ki, érdemesnek láttuk külön kiemelni. Teljesen pontosan nyomaték és szög-elfordulás érzékelőről vagy jeladóról beszélünk, hiszen mindkét funkciót ellátja. Sokan csak az egyik et használják, ezért hívják nyomaték szenzornak illetve szög-jeladónak is. A lényeg a pontos (mérőműszerrel beállított) beszerelés, ellenkező esetben rendkívül hamar tönkremehet a szervónk megint.

kormányszög jeladó

Minden EPS hibával kapcsolatos ajánlatkérés hasonlóan zajlik. Nézzünk meg egy példát egy Hyundai i30 esetében: https://kormanymuszerviz.hu/javitasi-naplo/a-hyundai-i30-kormanyoszlop-arajanlatkeres/