Posted on

Skoda Fabia elektromos szervó hiba

Elektromos vagy hidraulikus hiba?

Az elektrohidraulikus szervó működése során a szervo olaj keringtetése villanymotor segítségével történik. A hidraulikus szivattyúkkal szemben nagy előny, mert a motort csak akkor terheli le ha tényleg szükség van rá. A vezérlőegység segítségével a nyomaték, illetve a rásegítő erő megfelelően szabályozható. Mindezek hibás működése okozza a Skoda Fabia elektromos szervóhiba többségét.

Mit kell tudnunk ahhoz, hogy segíteni tudjunk?

  • Hibajelenség pontos leírása (néha nem megy a szervó, egyáltalán nem megy, stb)
  • Koyo vagy TRW típusú-e a szervószivattyú?
  • javítást vagy azonnali cserét szeretne?

Honnan lehet tudni, hogy probléma van a szivattyúval?

Honnan tudhatod, hogy meghibásodott a kormányszervó szivattyú? Óracsoporton hibajelző lámpa világít. A szervó reggeli indítás után nem kapcsol be, darabosan van csak szervóhatás, olyan érzés mintha az egyik irányba hirtelen rántana a kormányon (egy pillanatra megszűnik a rásegítés). A meghibásodott szivattyú olykor komoly balesetek kimeneteléhez is vezethet, épp ezért fontos az, hogy mindig rendben legyen. Ennek javítását bízzuk szakemberekre.

A Skoda Fabia elektromos szervó hiba okozói

  • Nyomaték érzékelő : Mozgó alkatrészről van szó, így sajnos elkerülhetetlen egy idő után a kopása. Maga a vezérlőegység meghibásodása azonban adott esetben hasonló hibakódokat eredményezhet.
  • Vezérlő egység: A szenzorok által küldött adatokat az elektromos szervókormány vezérlőegysége értékeli ki, és irányítja a kormányzási funkciókat.
  • A kormányzásiszög-érzékelő: ritka esetben szokott vele probléma lenni. Az autószervizek legtöbb esetben gond nélkül kicserélik. Vannak azonban olyan variánsok, amik a vezérlőegység hibája esetén a kormányzásiszög-érzékelőre utaló hibakódokat mutatnak.

Skoda Fabia Koyo szervószivattyú

Skoda Fabia Koyo szervószivattyú

Skoda Fabia elektromos szervóhiba: javítás és a szükséges alkatrészek

A javítás minősége és szintjei

Nulladik szint: Ebben az esetben két embernek kell reménykednie. Az autószerelőnek, és az ügyfélnek. Ez az amikor veszünk egy bontott szivattyút, ami hasonló korú és valószínűleg a kilométer sem lesz kevesebb benne.

Első szint: Kicseréljük azt az egy-két alkatrészt, ami az esetek 80%-ában a hibát okozza. Ilyenkor persze nem vigasztal minket, ha a miénk a másik 20%-ba tartozik. (bosszúság, extra ki- és beszerelési költség)

Második szint: letesztelik a javítást, de még mindig csak a hibás alkatrészt cserélik. Ilyenkor sajnos más alkatrészek is meghibásodhatnak, amelyek nem lettek kicserélve.

Harmadik szint: A szivattyúban lévő összes olyan alkatrészt kicseréljük ami meg tud hibásodni, ezután pedig egy próbapadi teszteknek vetjük alá. Így gyakorlatilag egy új termékkel ér fel a javítás: a Skoda Fabia elektromos szervóhiba elhárítva.

Cserélendő alaktrészek a szervóhiba esetén

Hall Senzor, Hall Senzor, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Resistors Resistors, Capacitors, Capacitors, CAN Chips, EEPROM ,Transistors, Transistors, ECU Chips, ECU Chips, Resistor,s Resistors, Resistors, Resistors, Resistors, Engine Control Chips, Capacitors, Capacitors, Capacitros, Mosfets Mosfets, Mosfets, Mosfets, Resistors, Resistors, Resistors

Ezek az apró alkatrészek ugyan úgy el tudnak használódni, ha nincsenek cserélve akkor nagy a hibalehetőség.

Igyekszünk minden javítással kapcsolatos igényt kielégíteni, ezért csak a próbapadi tesztek után kerülnek termékeink a polcainkra. https://kormanymuszerviz.hu/elektrohidraulikus-szervoszivattyu-javitas

Tesztgép

Próbapad

Cégünk nem csak az elektrohidraulikus szervószivattyúk problémáinak orvoslását (ilyen a Skoda Fabia elektromos szervóhiba is), hanem kormányművek javítását is vállalja. Nálunk a kormányművek és a kormányoszlopok is hasonló tesztgépeken kerülnek vizsgálatra.