Legyen szó akár hidraulikus, akár elektromos szervó javításáról annak lépései hasonlóak és kissé eltérnek más alkatrészcsoportok problémáinak javításától. Nézzük tehát hogyan zajlik a szervókormány javítás vagy csere a gyakorlatban.
1. Diagnosztika
A szerviztechnikusnak igazolnia kell, hogy a hiba valóban a kormányműben van és nem a futóműben. A két területről laikus számára könnyen összetéveszthető jelek érkezhetnek. Egy átlag ember, aki ritkán találkozik a kocsijában fura kopogó hanggal, nem feltétlenül tudja rögtön megállapítani hol a gond. A diagnosztizálás a fizikai vizsgálat mellett általában speciális eszközökkel történik.
2. Kormánymű kiszerelése
Ha valóban a kormányműben van a hiba, akkor ez a lépés szinte elkerülhetetlen. A kormányművet nem lehet úgy megvizsgálni vagy javítani, hogy az a járműben van.
3. Kormánymű vizsgálata, javítása
Sok szerviz nem vállal kormánymű javítást, hanem szakszervizre bízza ezt a feladatot. Ebben az esetben a kormányművet szakszervizbe küldik, ahol megvizsgálják, javítják, majd a folyamat végén futár hozza vissza az eredeti műhelybe a kész darabot. A vizsgálat során a szerviz dönthet a javítás vagy a felújítás mellett. Utóbbi annyival jelent többet, hogy a legtöbb kopó, elöregedő alkatrész cseréje akkor is megtörténik, ha adott pillanatban az még nem lenne teljesen indokolt. A felújítás csak akkor lehetséges, ha a hibás részen kívül a kormánymű jó állapotban van. A felújítás eredményeképpen jelentősen csökken az újbóli meghibásodás esélye. Bizonyos esetekben teljesen új alkatrész beépítése indokolt.
4. Kormánymű visszaépítése
A javított, felújított vagy cserélt alkatrészt vissza kell építeni a járműbe.
5. Tesztelés, ellenőrzés, betanítás
A kormánymű visszaszerelése után annak műszeres tesztelése elengedhetetlen, ezért csak olyan műhelyben szereltessük ki a kormányművet, ahol ezt a javítás után képesek elvégezni. Az ellenőrzésen kívül néhány esetben az új alkatrész betanítására is szükség lehet. Ilyen például a kormányszög jeladó, aminek meg kell tanulnia az adott jármű kormányközepét és szélsőértékeit, mielőtt elindulnánk vele a forgalomba.