Loading

Skoda kormányművek: Hibák és Javítási lehetőségek

Ebben a bejegyzésben a kormánymű felújítás témájával foglalkozunk általánosságban, különös tekintettel az Skoda autók kormányműveire. Elsőként megvizsgáljuk a kormánymű felújítás menetét, majd kitérünk az Skoda kormányművek gyakori hibáira és a javítási lehetőségekre.

A kormánymű felújítás során az egyik legfontosabb lépés a hiba megállapítása, amihez szakértő szerelő segítségére van szükség. Ezután következik az időpontfoglalás a kormánymű kiszereléséhez, ami elengedhetetlen a javításhoz vagy cseréhez. A döntést a szakemberrel közösen kell meghozni, figyelembe véve a javítás vagy komplett cserélés előnyeit és hátrányait. A kormánymű felújítást mindig gyakorlott szakembernek kell végeznie, célszerszámok és tesztberendezések segítségével, hogy garantálni lehessen a minőséget. Emellett fontos kiemelni, hogy minden felújított kormányműre 1 év garanciát vállalunk.

A kormánymű felújításról általában - Skoda kormánymű felújítás

Ha a Skoda autókra fókuszálunk, akkor az elmúlt években gyártott típusok közül kiemelkednek a hidraulikus és elektromos kormányműtípusok. A Skoda gyártóvállalat olyan népszerű autókat készített, mint például a Fabia, Octavia, vagy a Superb, amelyek között számos kormánymű típus található. A 2005 és 2015 között gyártott típusok között is rengeteg autó tartozik ide, amelyekben potenciálisan kormánymű felújításra lehet szükség. A hiba 150.000 km után gyakran előfordul. A Skoda Fabia hidraulikus kormányművei is gyakran fordulnak meg nálunk javításon, de a leggyakoribbak az elektrohidraulikus KOYO vagy TRW típusú szervószivattyú hibák. (Ezekkel szereltél a legtöbb VW Polo vagy Fox típust is).

Egyre gyakoribbak az elektromos kormányműhibák az Octavia és Superb típusoknál. Sokszor az alvázszám alapján nem tudjuk eldönteni melyik típus van az adott autóban. Ilyenkor a kormánymű cikkszáma vagy a róla készült kép segítségével lehet kiválasztani a megfelelő kormányművet. Mindegyik típust tartjuk raktáron, mivel gyakori a meghibásodásuk.

A kormánymű felújítás buktatói - Skoda kormánymű felújítás során felmerülő tényezők

Amikor kormánymű felújításra van szükségünk Skoda autónkban, fontos tisztában lennünk azzal, hogy néhány buktatóval is szembesülhetünk. Elsőként, ne feledjük, hogy nem minden esetben a kormányműben van a hiba gyökere. Például, ha kopogást tapasztalunk, valószínűleg a futóművel lehet gond, nem pedig magával a kormányművel. Ezért érdemes alaposan átvizsgáltatni az autót szakértő szerelővel, hogy megbizonyosodjunk a hiba valós okáról.

A második gyakori tévhit az olajfolyás. Amikor azt tapasztaljuk, hogy az autónk alól olaj szivárog, ne azonnal a kormányművet hibáztassuk. Gyakran előfordul, hogy az olajszivárgás más alkatrészekhez köthető, és az olaj csak arra az alacsonyabban elhelyezkedő területre folyik le. Tehát fontos kivizsgálni, hogy pontosan honnan származik a szivárgás és megfelelően azonosítani a hibás alkatrészt.

Egy másik gyakori probléma az áramellátás hiánya a kormányműnél. Ha azt tapasztaljuk, hogy a kormányzás nehézkessé válik, vagy az elektromos rendszerrel kapcsolatos hibajelenségek jelentkeznek, előfordulhat, hogy nem kap megfelelő áramot a kormánymű. Ebben az esetben az elektromos csatlakozók és az érintkezők állapotát is alaposan meg kell vizsgálni, mivel a korrodált vagy sérült érintkezők akadályozhatják az áramátvitelt.

Amennyiben a kormánymű cseréje szükséges, érdemes előre megrendelni az új alkatrészt, hogy ne kelljen hosszú várakozással szembesülnünk. Ez különösen fontos, ha a kocsi nélkülözhetetlen mindennapi közlekedésünk során. Kommunikáljunk pontosan a szerelővel a szükséges alkatrészről és a csere idejéről, hogy zökkenőmentes legyen a folyamat.

Skoda kormánymű felújítás - gyakori hibák

Az elektromos kormányműveknél számos gyakori hiba jelentkezhet, amelyeket érdemes szem előtt tartani. Elsőként említsünk néhány Skoda hibakódot, amelyek elektromos kormánymű hibára utalhatnak. Ezek a kódtípusok segíthetnek a diagnosztizálásban és a hiba pontos azonosításában. Fontos megjegyezni, hogy ezek a hibakódok modelltől és évjárattól függően változhatnak.

Amikor elektromos kormányművel szerelt Skoda típusról beszélünk, néhány hibát szeretnénk kiemelni. Gyakran tapasztalt problémák közé tartozik, hogy a szervóhatás egyszerűen megszűnik, vagy jelentősen csökken (vészüzemmódban van). Néhány esetben az újraindítás után visszatérhet a szervóhatás, de ez csak átmeneti megoldás. Ezen kívül a víz bejutása a kormányműbe is okozhat problémákat, amelyeket a szervólámpa felgyulladása is jelezhet. Fontos tehát, hogy ha ilyen jellegű hibákat tapasztal, haladéktalanul keresse fel a szakembert a pontos diagnózis és a szükséges javítás érdekében.

A hidraulikus kormányműveknél is előfordulhatnak gyakori hibák, amelyekre figyelmet kell fordítani. Ilyen esetekben a leggyakrabban tapasztalható problémák közé tartozik a kormányműből való olajfolyás, a lógó vagy kopogó kormány, a kormányrázás, a kormány nem áll vissza egyenesbe, a megszoruló vagy rántó kormány, valamint a remegő kormány. Ha ezeket a tüneteket észleli autójában, fontos, hogy pontosan és részletesen beszélje meg a szerelővel, milyen problémákat tapasztal, mivel ez segít a pontos diagnózisban és a hatékony javításban.

Emellett elektromos típusoknál érdemes kiolvasztatnia a hibakódokat is az autóból, ha lehetséges. Ez nagyban segítheti a szakember munkáját és gyorsabbá teheti a kormánymű javítását. Sokszor van igény arr, hogy ha valaki nem javíttatni szeretné a kormányművet, hanem csere alkatrészt vásárol. Ilyenkor a legtöbb autótulajdonos nem tartja szükségesnek a hibakód kiolvasását a hibatárolóból. Ugyanakkor ez nagyon fontos lehet! Ha esetleg nem kormányműhibáról van szó megkímélhetjük magunkat a felesleges költségektől.

×
GYORS ÁRAJÁNLAT