Posted on

Kia Ceed legfontosabb típusbetegségei

Kia Motors (koreai nyelven: 기아자동차)

Hol állt a Kia 2006-ban az emberek fejében? Nem ott ahol jelenleg most áll. Ceed a márka javára teljes mértékben szemléletformáló volt. Ami eladás szempontjából előnyére vált a Kia-nak, hogy 7 év garanciával dobta piacra ezeket az autókat. A többi autógyártónak is feltűnt ,hogy ez egy nagyon jó eladási pont. Ettől kezdve léptek életbe a kiterjesztett garanciák. 5+2 , 3+2 , stb.

Érdekesség a Ceed-ről

A mai napig elég jól tartja az árát a Seed. Ha elkezdünk böngészni a használtautó piacon nem ritka eset , hogíy belefutunk 1.800.000.-Ft környékén is 2007-es modellekbe. Nyílván ezek jól felszerelt és kevés kilómétert futott autók. Leggyakoribb motortípús ezekben a modellekben az 1.4-es. Ez a motortípús az itthon eladott Ceedek 70%ban található meg. 109 lóerejével , 5.8 – 7.2 l/100km fogyasztással tudunk vele autózni. 1396 ccm , 4 hengeres motornak a gyengéje a vezérműlánc. Ha kitoljuk az előírt olajcsere periódusokat az is lehet hogy hamarabb, akár 200.000km alatt is meg tud nyúlni a lánc. Átlag 260.000 kilómétert bírnak ezek a láncok.

Az autó másik típusbetegsége az elektromos kormányoszlop. Elég sűrűn hoznak hozzán Kia Ceed , és más hasonló kormányoszlopot. (Például Kia Venga, Rio, Hyundai I30, I40, ) Gyakori problémái, hogy akad, kopog, nagy a holtjáték ,nincsen szervóhatás, darabos a kormány. https://kormanymuszerviz.hu/elektromos-kormanyoszlop-javitas/

Gyakori hibajelenségek

A leggyakoribb eset amikor nincsen szervóhatás. Ezt a nyáklapon lévő rengeteg kis “kütyü” okozhatja. Relé, motor vezérlő chip, eprom chip, feszültség szabályzó, kondenzátor, mosfet, stb. Ezeknek a cseréje rengeteg forrasztással ezáltal munkaórával jár. Ráadásul az sem lenne hátrány ha tudnák, hogy a javítás tényleg jól sikerült-e. A legtöbb műhelyben nincsen arra lehetőség hogy ezt teszteljék. Kicserélnek rajta valamit legtöbbszőr egy másik bontott ozlopról szerzett alaktrészre és reménykednek , hogy a javítás sikres volt. Visszaadják ez ügyfélnek , és ha nem sikerült, visszakérik az adott alkatrészt egy újab javításra, rosszabb esetben visszafizetik a javítás árát. Az illető peddig ott fog állni 1 hét múlva ahonnan elindult, csak csalódottan, és idegesen.

Fontos a kiolvasott hibakód

Ha csörög a telefonunk és elektromos kormányoszlop javítással kapcolatban keresnek, minden esetben meg kell tudnunk a kiolvasott hibát. Ez nagyon sok mindent el tud árulni. Támpontot ad a hiba elhárításában. 90% esélyel meg tudjuk mondani ,hogy mechanikus vagy elektromos problémával van dolgunk.

Nálunk hogyan zajlik a javítás?

Nálunk a fentebb leírtakkal szemben nem így működik. Nem bontott alkatrészekkel dolgozunk, és le is tudjuk tesztelni. Minden beérkező kormányoszlop, kormánymű próbapadi teszten esik át. Itt kiderül ha szorul, ha nyikorog ,kopog, ha holtjátéka van és az egyéb problémák. Ha mechanikus problémát gyorsabban tudjuk javítani mert nem annyira összetett. Elektronikus hiba javításakor át kell mérni mindent , és az adott relét, motor vezérlő chipet, eprom chipet, feszültség szabályzó szenzort, kondenzátort, mosfetet egyesével ki kell cserélni. Ha ez elkészült akkor jöhet az újabb teszt. Ha minden rendben van, akkor lehet csomagolni, írni a jótállást és mehet vissza a kocsiba.