Loading

Ha kopog a kormánymű: gyakori hibák és megoldások

Ha kopog a kormánymű: gyakori hibák és megoldások

kormánymű kopogás a 3. leggyakoribb hibajelenség a kormányműveknél. A szervókormányok olajfolyása és elektromos hibája előzi csak meg. Ha kopog a kormánymű, sokszor tapasztalhatunk még súrlódó vagy egyéb furcsa hangot, zörgést, kattogást.

Nagyon gyakori a kopás-kopogás a japán kormányműveknél, de nálunk a német márkák is sűrűn megfordulnak, VW kormánymű gyakran kopog, ugyanúgy a Mercedes kormánymű kopog vagy sok a BMW kormánymű kopogás. A magyar utaknak köszönhetően Opel Astra F kormánymű kopogással kerül sok munka hozzánk illetve de Mazda 6 kormánymű kopogással is sok munkánk adódik.

A szerelő első dolga, hogy lokalizálja a hibát, hogy a kormányműből vagy a futómű egyéb helyeiről jön a hang. Ha kormánymű hibáról van szó, az esetek nagy részében egyértelműen kiderül. Ha mozog a fogasléc, lóg a kormánymű vagy holtjátékot tapasztalunk (és nincs gond a kardáncsuklóval) akkor a kormánymű kiszerelése nélkül is megvan a diagnózis.

Kopogó kormányművel még járhatunk az autóval, de nem javasolt. Egyrészt nem biztonságos másrészt a kopogást gyakran követi az olajfolyás is, akkor viszont már nem tervezhetünk: rá vagyunk kényszerítve az azonnali szervizre.

A kormánymű kopogás oka mindig valamilyen alkatrész kopása, persely, csapágy, fogasléc vagy magának az öntvényháznak az elhasználódása. Elektromos kormányműveknél sokszor az áthajtó mechanikai alkatrészek okozzák a kopogást. Nézzük a leggyakoribb típusokat és a megoldásokat!

a kormánymű kopogás a 3. leggyakoribb hibajelenség kormányműveknél

Mercedes kormánymű kopog

Legtöbbször jól javítható. A Mercedes kormányművek relatíve magas ára miatt még akkor is gazdaságos a javítás, ha cserélni kell a fogaslécet. (Gyakori típus a Sprinter, ML, stb). Az elektromos Mercedes A és B típusból a javítás árában tartunk cseredarabokat.

elektromos Mercedes A és B típusból a javítás árában tartunk cseredarabokat ha a kormánymű kopog

BMW kormánymű kopogás

BMW kormánymű kopogás esetén nagyobb összegre készülhetünk. Egyszerűen azért, mert a legtöbb esetben nem javítható. Szinte mindig fogasléc kopással állunk szemben. Ilyenkor a leggazdaságosabb a felújított csere kormánymű garanciával. Csere esetén fontos tudnunk, hogy Servotronicos-e a kormánymű, ez nem derül ki az alvázszámból.

BMW kormánymű kopog -szinte mindig fogasléc kopás

 

Audi kormányművek

Audi kormányművek kopogása gyakran jelentkezhet minden hidraulikus típusnál. 2010 utáni elektromos kormányművek is kerülnek be hozzánk kopogással, Audi A4, A5, A6, A7, A8. Technikailag legtöbbjükben ugyanaz a „vas” van, szoftverrel oldotta meg a gyár a nyomaték és egyéb kommunikációbeli különbséget. Egyszerűen a kialakítás olyan, hogy 150 000 km fölött sok elkezd kopogni.

Audi kormánymű kopogás gyakori hibajelenség

Volkswagen kormánymű

Volkswagen kormányműveknél a kopogás igen széles a palettát érint. Az elektromos kormányműveknél a VW Passat B7, B8, PAssat CC, Passat Variant típusokkal van legtöbbször gond. Nehezíti a helyzetet, hogy adott évjáratokban 2-3 típus is előfordul, ezeket tartjuk is készleten. Hasonló a helyzet a Seat és Skoda típusokkal. Folytatva a hidraulikus típusokkal: Golf, Passat a listavezetők, de sok Transoprter T4 vagy LT esetén szinte mindig csak a csere jöhet szóba.

kopog a VW kormánymű -kedvező árú bevizsgált kormányművek

Honda Accord, Civic elektromos kormányműveknél is gyakori a kopogás, legtöbbször raktárról tudunk adni kedvező árú bevizsgált cserekormányműveket. A Honda Civic kormánymű kopogás jól javítható.

6 suzuki swift kormánymű kopog honda civic kormánymű kopogás japán típusoknál gyakori hibajelenség

Mazda 6 kormánymű kopog

Ha egy Mazda 6 kormánymű kopog: megbízható, méltán népszerű autók, de gyakori hogy kopog a kormánymű. Ez sajnos a hidraulikus Mazda 6-osokra és az elektromos Mazda 6 GH-ra jellemző leginkább.

Mazda-6-kormánymű kopog - cseredarabok polcról

Suzuki Swift, Sx4, Vitara típusoknál nem meglepő a kopogás és ez sajnos az összes japán autónál „típusbetegség”: az egyik leggyakoribb amikor a Suzuki Swift kormánymű kopog, szinte soha nincs elektromos probléma ennél a típusnál.

Kia és Hyundai kormánymű kopogás esetén ne lepődjünk meg de azonosítsuk, hogy honnan jön a hang. 2007-8 után sok típusban (Kia Ceed, Soul, Rio, Picanto, Hyundai I30, i40, Santa Fée) ugyanis az elektromos kormányoszlop kopog. Emellett sokszor a mechanikus kormánymű perselye vagy fogasléce is megkophat, de az öntvényház kopása ritka. Ritkábban kerül Hyundai i40 kormánymű kopogás hozzánk mint pl. az hogy a Kia Ceed kormánymű kopog, de ez inkább abból adódik, hogy ebből a típusból több fut az országban.

8 Hyundai i40 kormánymű kopogás felújítás árában cseredarabok

Összefoglalva a sikerrecept a következő. Tudjuk meg honnan jön a kopogás, a kormánymű kopog, esetleg az elektromos kormányoszlop vagy egyéb alkatrész a futóműben. Kérjünk ingyenes tanácsot! Ismerjük a legtöbb típusbetegséget, egy jó tanács sok esetben tízezreket vagy akár többet is spórolhat. Ha a ki és beszereléshez keres szerelőt, tudunk ajánlani a lakhelyhez közeli megbízható szervizt. Ha van megbízható szerelőnk akkor félig nyert ügyünk van. De fontos tudni, hogy a kormánymű javítását erre szakosodott cég végzi tehát akár mi magunk is lezongorázhatjuk hogy gyorsabban haladjon az ügy. Tudunk küldeni futárt a kiszerelt kormányműért az autószervizbe és javítás után vissza is szállítjuk. Ha nem tudunk leállni napokra az autónkkal, egyeztetett időpontra küldjük a csere kormányművet.

×
GYORS ÁRAJÁNLAT