Az elektrohidraulikus szervoszivattyúkban a szervo olaj keringtetése egy villanymotor segítségével történik. A villanymotort irányító vezérlőegység segítségével a nyomaték, illetve a rásegítő erő szabályozható. Mindezek hibás működése okozza a Skoda Fabia szervóhibák többségét.
A Skoda Fabia szivattyú elektromos meghibásodásának leggyakoribb oka
A szervószivattyúkat a gyártók a legtöbb típushoz a doblemez és a kerékjárati védőlemez közzé tervezték. Ezen a kitett helyen a vezérlő elektronika idővel be tud ázni. A szivattyú tömítései idővel elöregszenek, így a víz bejut az elektromos csatlakozókon keresztül a szivattyú öntvényházába és a tápegység elektronikája zárlatos lesz.
Mit kell tudnunk ahhoz, hogy segíteni tudjunk?
- Hibajelenség pontos leírása (néha nem megy a szervó, egyáltalán nem megy, stb)
- KOYO vagy TRW típusú-e a szervószivattyú?
- javítást vagy azonnali cserét szeretne?
A Skoda Fabia szervó hiba okozói – elektromos hibák
- Nyomaték érzékelő : Mozgó alkatrészről van szó, így sajnos elkerülhetetlen egy idő után a kopása. A vezérlőegység meghibásodása adott esetben hasonló hibakódokat eredményezhet.
- Vezérlő egység: A szenzorok által küldött adatokat az elektromos szervókormány vezérlőegysége értékeli ki, és irányítja a kormányzási funkciókat.
- A kormányzásiszög-érzékelő: ritka esetben szokott vele probléma lenni. Előfordul azonban, hogy a vezérlőegység hibája esetén a kormányzásiszög-érzékelőre utaló hibakódokat olvas ki a diagnosztika.

Skoda Fabia elektromos szervóhiba: javítás és a szükséges alkatrészek
Csere alkatrészként bontott szivattyú beépítését nem javasoljuk, hiszen hasonló korú és a Skoda Fabia Koyo típushibájával rendelkező darabot fogunk autónkba megint beépíteni – csak idő kérdése, hogy mikor jön elő a hiba. (újabb leállás, extra ki- és beszerelési költség)
A mi felújításainkban a szivattyúban lévő összes olyan alkatrészt kicseréljük, ami meg tud hibásodni, ezután pedig egy próbapadi tesztnek vetjük alá. A Skoda Fabia elektromos szervóhiba elhárítva – nyugodtan tudunk garanciát vállalni az általunk végzett felújításokra.
Cserélendő alkatrészek a szervóhiba esetén
Hall szenzor, ellenállások, kondenzátorok, CAN Chips, EEPROM , ECU Chip, Motor Vezérlő Chip, Moszfetek
Ezek az apró alkatrészek ugyanúgy el tudnak használódni, ha nincsenek cserélve akkor nagy a hibalehetőség. A teljeskörű javítás minőségét ellenőrizzük, csak a próbapadi tesztek után kerülnek termékeink a polcainkra.
https://kormanymuszerviz.hu/elektrohidraulikus-szervoszivattyu-javitas
Koyo szervószivattyú
Forgalmazunk kompletten felújított szervószivattyúkat, ez azt jelenti, hogy az elektromos alkatrészeket cseréljük és így nagyon kicsi az esély, hogy még egyszer gondunk legyen a szivattyúval. A Koyo szervószivattyú felújítás nem olcsó, elég komplikált a szerelése és több tipikus elektromos hiba is előfordul. Ezek részben beázásból, részben elektromos alkatrészek elöregedéséből erednek. Ha azonban olcsó Koyo szivattyút keresünk, akkor jó választás lehet a javított szivattyú is.
Ilyenkor csak az adott hibát javítjuk, nem kap kompletten új vezérlő panelt. Viszont ugyanúgy próbapadon ellenőrizzük a helyes működést és szintén garanciát adunk a javításra. Összességében egy nagyon jó ár-érték arányú megoldás ez a változat is.
Skoda Fabia Koyo szervószivattyú
Ha Fabiához szeretnénk Koyo típusú szervószivattyút vásárolni a jó hírünk, hogy egy fajta van csak. Könnyű „szemre is” felismerni, a műanyag tartály rögzítése 4 db imbusz csavarral történik, ellentétben a TRW bilincses rögzítésű típusaival.
VW Polo elektromos szervószivattyú
Vw Fox-hoz és Seat Ibiza típusokban is előfordul a Koyo típusú szivattyú, de leggyakrabban VW Polo szervószivattyú Koyo típust keresnek ügyfeleink, hiszen ebből fut legtöbb az utakon.
VW Polo 9N szervószivattyú
Ha a beazonosítást követően azzal szembesülünk, hogy a típus, ami az autónkba kell az a VW Polo 9N szervószivattyú, akkor ne lepődjünk meg, ez a legkeresettebb Koyo szervószivattyú.
Leggyakoribb hibajelenségek Skoda Fabia Koyo és VW Polo szivattyúknál
Műszerfalon világítani kezd a hibajelző lámpa. A szervó a gyújtás ráadása után nem kapcsol be, vagy darabosan van csak szervóhatás, olyan érzés mintha az egyik irányba hirtelen rántana a kormányon (egy pillanatra megszűnik a rásegítés). Mindenképpen specialista javító műhelyre bízza a szivattyú felújítását.
Hozzánk csak a kiszerelt szivattyú kerül, ha szeretne egy megbízható szervízt a kiszereléshez, hívja ügyfélszolgálatunkat, hogy megtaláljuk az Önhöz legközelebbi partnerszervízünket.
Futárszolgálattal az ország bármely pontjára másnapra ott van Önnél a megrendelt Skoda Fabia Koyo szivattyú cseredarab.