Opel Meriva EPS hiba, Opel Meriva szervójavítás
Az Opel Meriva A autókban 2003tól elektromos kormányoszlop gondoskodik a rásegítésről, a B Merivákat pedig elektrohidraulikus szervószivattyúval látták el. Az alábbiakban átnézzük a tipikus Opel Meriva szervóhiba jelenségeket.
Opel Meriva szervó hibajelenségek
Méltán népszerű városi autó viszont a szervóhibák gyakoriak. Melyek a leggyakoribb hibák, hogyan tapasztaljuk? Folyik, nem segít rá, egyáltalán nincs szervó, elment a szervó de újraindításnál megint van, remeg a kormány, kitekeri a kormányt, EPS lámpa világít, EPS hibát jelző kódot olvastunk ki az autóból. Ha ezekkel állunk szemben, szinte biztos, hogy javítani vagy cserélni kell a szervónkat.
Opel Meriva szervóhiba (Meriva A)
Meriva A esetében elektromos kormányoszlopról beszélünk, ez tisztán elektromos szervó, nincs olaj sem magában a kormányoszlopban, sem a kormánygépben. Az elektromos szervó hibák két okra vezethetők vissza: ritkábban a vezérlő egység (ECU) szokott tönkremenni, leggyakrabban pedig a nyomatékszenzor.
Először csak néha jelentkezik az a hiba, hogy elmegy a szervóhatás és bekeményedik a kormány. Ilyenkor még az újraindítás után megoldódni látszik a probléma, de hosszútávon sajnos a helyzet csak rosszabb lesz. Napi rendszerességgel fog mutatkozni a hibajelenség és elérkezik az a pont, amikor már nem segít rajta az újraindítás sem. Ha ezt tapasztalja, a kormányoszlopot ki kell szerelni és szakszerűn javítható.
Gyakori hiba, hogy kicserélik ugyan a nyomatékszenzort, de a pontos beállítás elmarad. Sok szerelő nem rendelkezik azzal a műszerrel (ami több százezer forint), ami a pontos Nullpont (kormányközép) beállításhoz szükséges. Ha nem lesz pontos a közép, egyik irányba erősebb lesz a rásegítés, ezt lehet, hogy a kormányon is érezzük, de lehet, hogy nem. Ha ez hosszútávon így marad több mikroelektronikai alkatrész feleslegesen nagyobb terhelést kaphat, ami viszont csökkenti az élettartamot. A fentiek miatt a Meriva A szervójavítást érdemes erre szakosodott cégre bízni.
Érdemes megemlíteni, hogy a Meriva A kormányműveknél a kopásból eredő kopogás szokott még előfordulni. Ha nincs holtjátéka a kormányműnek, akkor van esély a javításra, ellenkező esetben cserével számolju
SZAKMAI KÉRDÉSE VAN?
MUNKATÁRSUNK A HÉT MINDEN MUNKANAPJÁN
08-17 ÓRÁIG FOGADJA HÍVÁSÁT
Opel Meriva B szervóhiba
A Meriva B szervórendszer két fő része az elektrohidraulikus szervószivattyú és a hidraulikus kormánymű. Ha a szivattyú nem működik vagy szakaszos a működés, nincs szervóhatás, felkeményedik a kormány. ZF és TRW gyártmányokkal szerelték ezeket az autókat. Csere esetén mindenképp adja meg a gyártó típusát. Mind a szervószivattyú, mind a kormánymű folyhat, mindkettő szakszerűen javítható.
EPS hibajelzés
A szervóhibát mind a Meriva A és a Meriva B is jelzi a műszerfalon. Ha a szervóhiba bekövetkezik, a javítás után törölnünk kell a hibakódot, ellenkező esetben nem fog működni.
Opel Meriva kormányszög jeladó hiba
Mivel sokszor a kormányszög jeladó hibakódot olvashatjuk ki, érdemesnek láttuk külön kiemelni. Teljesen pontosan nyomaték és szög-elfordulás érzékelőről vagy jeladóról beszélünk, hiszen mindkét funkciót ellátja. Sokan csak az egyik et használják, ezért hívják nyomaték szenzornak illetve szög-jeladónak is. A lényeg a pontos (mérőműszerrel beállított) beszerelés, ellenkező esetben rendkívül hamar tönkremehet a szervónk megint.
Minden EPS hibával kapcsolatos ajánlatkérés hasonlóan zajlik. Nézzünk meg egy példát egy Hyundai i30 esetében:
https://kormanymuszerviz.hu/javitasi-naplo/a-hyundai-i30-kormanyoszlop-arajanlatkeres/