A Volkswagen Caddy egy nehezen kategorizálható, rendkívül sokféle módon praktikusan használható típus. Egyszerre lehet kisáruszállító, szabadidős lakóbusz vagy családi egyterű is. Az 1980-as évek óta gyártott és forgalmazott típus népszerűsége töretlen Európában. Noha a Caddy eredetileg Észak-Amerikából indult, ahol a Golf platós pick-up változataként debütált. Később a Volkswagen Polo, a Seat Ibiza, a Skoda Felicia és a Ford Tourneo alapjaira is épült ls a dobozos változat terjedt el igazán.
Minden Caddy közös pontja a praktikum. Aki ezt a típust választja, jellemzően gyakori és intenzív igénybevételre szánja járművét. Ebből kifolyólag az átlag Caddy jóval az átlag személyautók igénybevételét kell, hogy kiállja. Az esetek többségében remekül vizsgázik, de a kopásos problémák és a használat körülményei gyakran hoznak elő hibákat a kormánymű környékén.
A Caddy kormányműve sok esetben megegyezik valamelyik alapmodell kormányművével, így ha a kormánymű felújítás vagy a kormánymű javítás nem lehetséges, akkor is fogunk találni megfelelő pótalkatrészt. A szervokormány szintén problémás lehet, a tömítések sérülése miatt víz kerülhet a rendszerbe, ami a szivattyú működését károsíthatja. Ugyancsak gyakori probléma a kormányszög jeladó meghibásodása, ami nélkül nem lehet biztonságosan vezetni a járművet.
A Caddy típushibájának is mondható, a kipufogógáz-visszavezetés szabályozásáért felelő EGR-szelep meghibásodása, eltömődése. Ebben az esetben a jármű motorja leáll és nem működik többé. Az elsőre nagyon ijesztő probléma megfelelő szakszervizben jól javítható. Sajnos a motor hirtelen leállása más tipikus problémáknak is tünete, többségük javítható.
Azon járműveknél, ahol az igénybevétel nagyobb az átlagosnál, felértékelődik a karbantartás szerepe. Ha járművünket sokat használjuk városi körülmények között, rossz utakon, alaposan leterhelve – akár áruval akár a családtagjainkkal – akkor ne spóroljunk a rendszeres és szakértő karbantartáson, hiszen a típushibák java előre jelezhető és megelőzhető.