Loading

A Volkswagen kormány tipikus hibái

A Volkswagen kormány tipikus hibái

A Volkswagen kormány tipikus hibái

A Volkswagen nem csak népszerű, hanem kifejezetten megbízható német autómárka, de mint mindennek, nekik is vannak gyenge pontjaik. Ezek a gyenge pontok pedig megjelennek akkor, ha a járművet sokáig és nagy intenzitással használják. A VW esetében általában erről van szó, kifejezetten használatra, erős igénybevételre és nem státuszszimbolumként vásárolják. Mindent célra megfelelő családi járművek vagy éppen melós autók. Ráadásul a hazai utak nem kedveznek a kormányműveknek, így a hibák előjöhetnek.

A kormány problémái a VW tipikus hibáinak tekinthetőek. A Jetta vagy éppen a Volkswagen Golf kormánymű az egyik legkeresettebb termék a piacon, ami azt mutatja, hogy a járművek aránylag gyenge pontjairól beszélünk. Ráadásul a Volkswagen kormánymű vezérlőegysége sok esetben a közvetlenül a kerékdob mögött kap helyet, így a kerékdob legkisebb sérülése esetén is beázhat. A téli latyakos, hónedves utak kifejezetten kedveznek a kormánymű meghibásodásának.

A kormánymű hibák ritkán jelennek meg egyik pillanatról a másikra, de gyorsan tud romlani állapotuk. Ezért ha gond akad a kormányművel, ne késlekedjünk szervizhez fordulni. Kopogó, nyikorgó hangok az első jelek közé tartozhatnak, miként az is, ha kanyarodás után nem áll vissza középállásba a kormánykerék. Ha a megszokottól bármilyen módon eltér az irányítás, gyanakodhatunk a kormányműre. A hiba megjelenhet a kormány elnehezülésével vagy éppen fordítva, annak túlságosan könnyű forgathatóságával is. A hibák a sebesség növekedésével jellemzően erősödnek. Ha a szervó időszakosan elmegy, az tipikusan a fent említett beázásos probléma egyik tünete.

A kormánymű javítható, felújítható vagy cserélhető. Saját szándékaink mellett a hiba jellege és a kormánymű károsodásának mértéke határozza meg választási lehetőségeinket. Az új gyári kormánymű beszerelése mindig adott. A javítás kisebb korrekciókat feltételez, míg a felújítás egy részletes, tüzetes átvizsgálást és a kopó, elöregedő alkatrészek cseréjét. Ilyenkor a kormánymű váza azonos marad, de a kisebb alkatrészek megújulnak. A kormánymű felújítás ár lényegesen alacsonyabb, mint egy új kormánymű vásárlása. A javítás nagyjából ugyanannyi ideig tart, mint az új alkatrész megrendelése. Ha a kormánymű fő alkatrészei deformálódtak vagy rozsdásodás lépett fel, akkor a felújítás nem lehet hatékony, így mindenképpen új kormányt kell vásárolnunk.

Korábbi bejegyzések:
Jó ötlet-e a bontott szervókormány?
Miért speciális szakterület a szervó javítása?
Honda Civic kopogó szervókormány – mire számíthatok?
Szervó kormány javításának általános menete
VW Golf és Polo szervószivattyú hiba jelei

×
GYORS ÁRAJÁNLAT