A szervó egy érzékeny, de aránylag ritkán meghibásodó alkatrész. A meghibásodásnak elektronikai vagy fizikai okai is lehetnek. A nedvesség hatására zárlat léphet fel, az autó elektromos rendszerének bármilyen problémájára a szervó is hibával reagál. A szervóban vannak kopó, elöregedő forgó alkatrészek és tömítések, amik szintén hibát okozhatnak. A fentiek súlyosabb változata, ha a víz megjelenése már rozsdásodáshoz vezetett, vagy a hosszabb ideig kezeletlen hiba a kormánymű deformitását okozta.
A fentiekre megoldást a szervókormány javítás, felújítás vagy csere jelenthet. A csere esetében felmerülhet a jogos kérdés, hogy használhatunk-e bontott alkatrészt, van-e ennek veszélye. A kormánymű az egyik legfontosabb alkatrész az autó irányíthatósága és biztonsága szempontjából. A bontott alkatrész használata erősen bizalomfüggő ebben az esetben. A szimplán csak kiszerelt kormánymű beszerelése a meghibásodott kormányművünk helyére nem feltétlenül jó ötlet. A bontott kormánymű ismét meghibásodhat és a kormánymű szerelés még akkor is jelentős költség, ha az alkatrészen spóroltunk.
Ugyanakkor miként saját kormányművünk gyakran felújítható, ez megtehető a bontott darabok esetében is. Egy megbízható szakember által átvizsgált, felújított, bontásból származó kormánymű biztonságos és meghibásodására az esély alacsony. Ilyenkor a legfontosabb kérdés az, mennyire bízhatunk meg abban a szakemberben, aki a felújítást csinálta. Kéz alatt, balesetből származó, meglepően olcsó kormányművekkel általában baj is van és nem csak az, hogy a problémák újra megjelenhetnek. Ne feledjük, a hibás kormánymű minden esetben jelentős biztonsági kockázatot jelent vezetés közben.
A döntés tehát a mi kezünkben van, hogy saját kormányművünk felújítását, teljesen új gyári kormánymű beszerelését, vagy bontott alkatrész használatát kérjük. Az igazi döntés azonban nem ez, hanem az a választás, amikor megbízunk valakit autónk szervizelésével. Később az ő tanácsára hallgatva tudjuk szakszervizbe küldeni a kormányművet és határozni a javítás irányáról.