A szervó rendszer segíti a vezetőt a kormányzás könnyebbé tételében, ebben a szervószivattyú szerepe az, hogy nyomást generál a szervó rendszerben lévő folyadékra. Ez a folyadék teszi könnyebbé és mégis hatékonnyá a kormányzást. A szervószivattyú energiaellátása történhet az autó motorjából vagy egy attól független rendszerről, amit egy elektromos motor hajt. A VW Golf és VF Polo modellek döntően elektromos szervószivattyúval szereltek. Annak ellenére, hogy hasonló autókról beszélünk kormányművük nem csak egymástól, de a különböző évjáratokban típuson belül is eltérhetnek egymástól. VW Polo elektromos szervószivattyú ritkán hibásodik meg, de ha a baj bekövetkezik biztosan szervizbe kell mennünk és a szervókormány javítás sem lesz olcsó. Hibás kormányművel ugyanakkor nagyon veszélyes és éppen ezért tilos is részt vennünk a forgalomban.
Ha a kormányzás váratlanul nehézzé válik, részlegesen vagy teljesen eltűnik a megszokott rásegítés, akkor szervó hibára gyanakodhatunk. Kifejezetten jellemző szervószivattyú hiba, ha a szervó hatás időszakosan szünetel, azaz indításkor működik, majd teljesen eltűnik, de újból indításkor ismét ad rásegítést. Figyelmeztető jel, ha a szervó rángat vagy a kormány rezeg és furcsa sípoló hangot hallunk. Ha a kormányműből olaj szivárog az több problémának is lehet jele, de szinte mindegyik gyors és szakszerű javítást igényel. Ne késlekedjünk szakszerviz felkeresését akkor, ha kormányművünkön bármilyen rendellenes, a szokottól eltérő jelet tapasztalunk.
Fel kell készülnünk arra, hogy a szervó javítása hosszabb időt, akár napokat is igénybe vehet. Ahhoz, hogy a szivattyúhoz hozzáférjünk jelentősen meg kell bontani az autót. A szervószivattyút ezután általában egy másik szakszervizben szerelik szét és vizsgálják meg. Ezt követően döntenek arról, hogy szükséges-e új alkatrész beszerzése, vagy a meglévő szivattyú tisztítása és javítása elég-e a probléma megszüntetéséhez. A szivattyú ezt követően kerül vissza az eredeti szervizbe, ahol visszaépítik azt járművünkbe. Ha megbontjuk a kormányművet, gyakran tesztelésre is szükség van a forgalomba való visszaállás előtt.