Loading

Szervó kormány javításának általános menete

Szervó kormány javításának általános menete

Szervó kormány javításának általános menete

Az elektromos kormányszervó egy olyan alkatrész-csoport, ami azért felelős, hogy a kormánykerék elfordítása ne fizikai erőnkön múljon. Egy vezérelt ársegítő rendszer, ami a kormánykerék könnyed mozgatásának üzenetét alakítja át a kerekek tényleges elfordításához szükséges energiává. Érzékelők és vezérlők mellett mechanikus elemek bonyolult kapcsolatai, amik működéséhez az energiát egy az autó motorjától függetlenül üzemelő elektromos motor biztosítja.

A szervó meghibásodása ritka, de súlyos probléma, aminek kijavítása nem halogatható. Hibásan működő kormányművel az autó használata kifejezetten veszélyes mindenkire nézve. A szervókormány javítás több lépésből áll össze. Az első lépés a probléma azonosítása, amit diagnosztikai eszközökkel végeznek még akkor is, ha a szervó hiba jelei a legtöbbször viszonylag egyértelműen érezhetőek. A szervó jellemzően vagy működik vagy nem, a legtöbb autóba van lyan biztonsági berendezés építve, ami a szervó szakaszos működését letiltja. Az azonban előfordulhat, hogy a szervó elmegy, de egy új indításnál – időszakosan – újra működik.

Amennyiben a probléma a szervómotorban vagy a szivattyúban található, azokat javítani vagy cserélni kell. Ahhoz, hogy ezen egységekhez hozzáférjünk, általában a teljes kormányművet ki kell szerelni. A szervó vizsgálata ezután történik. Szerencsés esetben a szervó javítható, komolyabb deformitás vagy rozsdásodás esetén ez nem lehetséges, ekkor új alkatrész vásárlása és beüzemelése szükséges.

Ha a avítás lehetséges, mindenképpen érdemes elgondolkodnunk a teljes elektromos kormánymű felújítás lehetőségén. Ebben az esetben nem csak friss olajjal töltik fel a rendszert, de a kopó alkatrészeket ellenőrzik. Megújítják a tömítéseket és a kormánymű gumiharang cseréje is megtörténik. A felújított kormánymű ismételt meghibásodásának esélye csekély. A felújítás a költségeket tekintve mindig kedvezőbb, mint új alkatrész beszerzése.

A szervó javítása után az visszaépítésre és tesztelésre kerül, csak ez után szabad újra használni járművünket. A kormánymű problémák javítása általában drága. Ugyanakkor minél tovább odázzuk az első jelentkező jelek után a szerelést, annál nagyobb az esélye, hogy csak a teljes csere jelenthet számunkra megoldást.

Korábbi bejegyzések:

×
GYORS ÁRAJÁNLAT