Ha a kormányművünk elromlik, általában három lehetséges út áll előttünk. A javítás csak a konkrétan sérült alkatrészre irányul, a komplett felújítás minden kopó, elöregedő egység cseréjét is jelenti, míg a kormánymű csere esetén raktárról tudunk adni már felújított kormányművet. Utóbbira akkor van szükség, ha az elektronika ment tönkre, pl. beázott. Kopások vagy a rozsdásodás is lehetetlenné teheti a felújítást.
Az elektromos kormánymű felújítás több lépcsőből áll. Egy hagyományos autószervizben el kell végezni a hibaanalízist, azaz meg kell állapítani, hogy valóban a kormánymű szorul javításra. Ezután ki kell szerelni a kormányművet, elektomos kormányoszlopot vagy elektromos szervószivattyút. A kiszerelt kormányművet ezután külön javítják, kifejezetten erre szakosodott cégeknél, például kormánymű szervizben.
A kormányművet szétszerelik, megtisztítják. Átnézik a mechanikai alkatrészeket. A hiba fizikai vagy elektromos feltárását követően tesznek ajánlatot a hiba megjavítására, a kormánymű felújítására, illetve egy teljesen új kormánymű beszerzésére. A lehetőségek és árak ismeretében a tulajdonos dönt.
Amennyiben a felújítás mellett dönt, úgy a hibás rész mellett megtörténik a tömítések, kopó, öregedő részek cseréje. Az így felújított elektromos kormánymű kerül ismét beépítésre az autóba. A javításnak ekkor még nincsen vége. A kormányművet tesztelni kell, bizonyos alkatrészek cseréje esetén újra kell programozni és állítani. A visszaszerelés után tehát még egy alapos ellenőrzés következik futóműbeállítással majd csak ez után térhet vissza a jármű a forgalomba.
A kormánymű felújítás olcsóbb, mint a teljesen új egység beépítése, ugyanakkor alaposabb beavatkozás, mint a sima javítás. Megéri a felújítást választani, mivel a művelet egyik jelentős költsége a ki- és beszerelés. Egy felújításon átesett kormánymű meghibásodásának esélye kicsi: ha komolyabb probléma kialakulásának jelei mutatkoznának rajta, az az átnézés során kiderülne, míg a természetesen elhasználódó elemek cserélve vannak.