A szervó a kormányműnek a része, ami egy bonyolult rendszer, szervizelése sok tekintetben eltér a jármű más egységeinek javításától. Egyszerre van benne az elektronika és a mechanika, a rendszer tökéletes működése alapfeltétele a jármű biztonságos közlekedésének. A szervókormány javítás éppen ezért sokszor egy teljesen külön, erre szakosodott szervizben történik, míg a legtöbb műhely csak a kormánymű kiszerelését, visszaszerelését és a forgalomba állás előtti tesztelését végzi el.
A különféle kormányművek és szervók nagyon sokszínűek, de működési elvük azonos, javításuk a járműtől elkülönülten is megoldható. A kormánymű felújítása is csak az adott alkatrészre koncentrál, így ahhoz a járműnek magának nem kell jelen lennie. Az alkatrészt általában futárok szállítják a szakszerviz és a jármű általános szervizállomása között.
A szervókormány javítása tapasztalatot és speciális szaktudást igényel. A mechanikai alkatrészek (fogaskerekek, csapágyak, szelepek) működésével tisztában kell lenni és ezeket a javítás során fizikailag kell megvizsgálni. Ez egy nagyon hagyományos értelemben vett szerelői munka. A szervó egyben egy hidraulikus rendszer is, így az ebben működő szivattyú működési elvét is pontosan ismerni kell. Végül széles körű elektronikai ismeretek szükségesek ahhoz, hogy a modern szervók vezérlését, érzékelőinek működését javítani tudjuk.
A szervó számítástechnikai és mechanikai vizsgálatára alapozva jó diagnosztikai képességekkel kell rendelkeznie a javítást végző technikusnak. Pontos előírásokat kell betartani ahhoz, hogy a jármű biztonsága szempontjából kiemelkedően fontos alkatrészt kezeljük. Akár a legkisebb hézag, rosszul felhelyezett tömítés a rendszer újbóli meghibásodását és a jármű kormányozhatóságának csökkenését okozhatja. A kormánymű felújítás során éppen ezért a precizitás az egyik legfontosabb vezérelv. Ha a képzett és gyakorlott munkatársak rendelkezésre állnak, még ekkor is szükséges a megfelelő technikai háttér ahhoz, hogy maradéktalanul eleget tudjon tenni egy kormánymű szerviz az elvárásoknak.