Az Fiat Panda szervó működése
Ha szeretnénk tudni, hogy miből is tevődik össze a Fiat Panda szervójavítás, elsőnek meg kell értenünk a működését. A Fiat Panda 2003-ban ( Opel Meriva is) kapta meg ezt a z EPS típusú elektromos kormányszervó egységet.
Fiat Panda szervójavítás – az alapok
Elektromos kormányszervóról beszélünk, mert 100%-ban elektromos, tehát nem tartalmaz hidraulikus szervófolyadékot. Ez az egység a kormánykerék alatt helyezkedik el. Ezt a kissebb méretű autókhoz feljesztették ki, mint például: D Corsa, Kia Ceed, Hyundai i30, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto, Alfa Mito .
Fiat Panda szervó működése
Ennek az egységnek a működése nem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Az elektromos kormányrásegítés lényege, hogy egy szenzor érzékeli a kormánykerékre- torziós tengelyre- kifejtett erőt. A vezérlő elektronika a nyomaték értékéből (NM) a kormányszög elfordulás szögéből , valamint az autó sebességéből állapítja meg hogy milyen mértékű rásegítést kell adnia. Az elve : Kis sebességnél kevesebb erőt kell kifejteni a kormánykerékre, ezzel segíti a szűk helyre való parkolsát. Nagy sebességnél pedig több erőt kell kifejteni, ezáltal segíti az úttartást.
Fiat Panda szervóhiba, hibajelenségek
A műszerfalon felvillan a figyelmeztető lámpa. – EPS fault-.
Szervórásegítés rendellenes viselkedése. – szakaszos működés-.
A kormányzás megnehezül, bekeményedik a kormány, az autó kormányzása nehezebb a megszokottnál.
Indításkor van szervóhatás, majd néhány kilóméter megtétele után megszűnik. Jó esetben ezt egy újraindítás megoldja, de ez már biztonságérzetünk rovására megy.
Az elektromotor zajossá válik, ezt okozhatja az alkatrészek kopása is, rosszabb esetben alkatrészek törése.
Fiat Panda szervójavítás vagy csere?
A márkaszervízekben akár az autó értékének megfelelő összeget is kóstálhat egy kormányoszlop cseréje. Amikor a tulajdonos szembesül az anyagi kiadás mértékével és próbál olcsóbb megoldást keresni. Ilyenkor jön szóba a javítás.
Fiat Panda szervójavítás folyamata
Az autószerelők a speciálisan javítható hiba, a javításhoz szükséges típusismeret, valamint a célszerszámokat igénylő és terhelő teszt-próbapad szükségessége miatt, jellemzően nem vállalják a korányoszlopok javítását. Mivel célunk hogy ügyfeleink mielőbb szervórásegítéssel tudják használni autójukat, ezért a javításhoz szükségünk van néhány fontos információra. A tapasztalt hiba pontos leírása, kiolvasott hibakódokra, és a forgalmi engedély aataira (típus, évjárat, alvázszám, motor cm3. Ezek tudatában a javítást szakszrűen és mindenek előtt határidőre el tudjuk végezni. A meghibásodott alkatrészek -nyomaték érzékelő-elfordulásérzékelő szenzor, mechanika, elektronika MOSFET – cseréje után, a próbapadi teszt folyamán a kormányszög helyzetének kalibrálására is sor kerül.
Fiat Panda szervójavítás ár
A hibáktól függően 79 000.- és 100 000.- közé tehető. Ez töredéke a gyári alkatrész árának, azonban a minősége vetekszik vele.
Az Fiat Panda szervó működése
Ha szeretnénk tudni, hogy miből is tevődik össze a Fiat Panda szervójavítás, elsőnek meg kell értenünk a működését. A Fiat Panda 2003-ban ( Opel Meriva is) kapta meg ezt a z EPS típusú elektromos kormányszervó egységet.
Fiat Panda szervójavítás – az alapok
Elektromos kormányszervóról beszélünk, mert 100%-ban elektromos, tehát nem tartalmaz hidraulikus szervófolyadékot. Ez az egység a kormánykerék alatt helyezkedik el. Ezt a kissebb méretű autókhoz feljesztették ki, mint például: D Corsa, Kia Ceed, Hyundai i30, Ford Fiesta, Fiat Grande Punto, Alfa Mito .
Fiat Panda szervó működése
Ennek az egységnek a működése nem olyan egyszerű, mint azt elsőre gondolnánk. Az elektromos kormányrásegítés lényege, hogy egy szenzor érzékeli a kormánykerékre- torziós tengelyre- kifejtett erőt. A vezérlő elektronika a nyomaték értékéből (NM) a kormányszög elfordulás szögéből , valamint az autó sebességéből állapítja meg hogy milyen mértékű rásegítést kell adnia. Az elve : Kis sebességnél kevesebb erőt kell kifejteni a kormánykerékre, ezzel segíti a szűk helyre való parkolsát. Nagy sebességnél pedig több erőt kell kifejteni, ezáltal segíti az úttartást.
Fiat Panda szervóhiba, hibajelenségek
A műszerfalon felvillan a figyelmeztető lámpa. – EPS fault-.
Szervórásegítés rendellenes viselkedése. – szakaszos működés-.
A kormányzás megnehezül, bekeményedik a kormány, az autó kormányzása nehezebb a megszokottnál.
Indításkor van szervóhatás, majd néhány kilóméter megtétele után megszűnik. Jó esetben ezt egy újraindítás megoldja, de ez már biztonságérzetünk rovására megy.
Az elektromotor zajossá válik, ezt okozhatja az alkatrészek kopása is, rosszabb esetben alkatrészek törése.
Fiat Panda szervójavítás vagy csere?
A márkaszervízekben akár az autó értékének megfelelő összeget is kóstálhat egy kormányoszlop cseréje. Amikor a tulajdonos szembesül az anyagi kiadás mértékével és próbál olcsóbb megoldást keresni. Ilyenkor jön szóba a javítás.
Fiat Panda szervójavítás folyamata
Az autószerelők a speciálisan javítható hiba, a javításhoz szükséges típusismeret, valamint a célszerszámokat igénylő és terhelő teszt-próbapad szükségessége miatt, jellemzően nem vállalják a korányoszlopok javítását. Mivel célunk hogy ügyfeleink mielőbb szervórásegítéssel tudják használni autójukat, ezért a javításhoz szükségünk van néhány fontos információra. A tapasztalt hiba pontos leírása, kiolvasott hibakódokra, és a forgalmi engedély aataira (típus, évjárat, alvázszám, motor cm3. Ezek tudatában a javítást szakszrűen és mindenek előtt határidőre el tudjuk végezni. A meghibásodott alkatrészek -nyomaték érzékelő-elfordulásérzékelő szenzor, mechanika, elektronika MOSFET – cseréje után, a próbapadi teszt folyamán a kormányszög helyzetének kalibrálására is sor kerül.
Fiat Panda szervójavítás ár
A hibáktól függően 79 000.- és 100 000.- közé tehető. Ez töredéke a gyári alkatrész árának, azonban a minősége vetekszik vele.