Loading

Renault Scenic szervójavítás

Renault Scenic szervójavítás

A Renault kormányoszlopoknál általában és így a Scenic típusnál is a szervóhibát hibajelenségeket többféleképpen tapasztalhatjuk. Ha működik ugyan a szervó, de ég a szervólámpa, akkor egy vagy több hibát tárol a szervóegység. Ezt megfelelő diagnosztikai műszerrel kiolvashatjuk és következtethetünk arra, hogy mi okozta a rendellenes szervóműködést. Amíg nem derítettük ki a hiba okát, addig ne nyugodjunk meg, hiszen bármikor előfordulhat újra.

Ha szakaszosan működik a szervó, azaz néha „kihagy” haladéktalanul vigyük szervízbe a kocsit, hiszen a legveszélyesebb ha például egy kanyarban meg el a szervó, mikor nem számítunk rá. Ez még rosszabb, mintha egyáltalán nincs, hiszen ekkor legalább nem számítunk rá. A leggyakoribb, hogy teljesen elment a szervóhatás, ilyenkor legtöbbször az elektronika tilt le pl. túláram vagy nem megfelelő szöghelyzet miatt.

Renault Scenic szervójavítás

A Renault Scenic 2003-tól kapta ezt a típusú szervókormányt. A rendszer teljes mértékben elektromos, nincsen benne szervó folyadék. Mivel az elektromotor a kormánykerék alatt, a lefelé menő oszlopra van felszerelve, ezt elektromos kormányoszlopnsk hívjuk. Ha Renault Scenic szervójavításról beszélünk,  legtöbbször erről van szó. Első sorban a kisebb autók pl.: Fiat Punto kapta meg az a típusú elektromos kormányoszlopot.

Renault Scenic szervó működése

A rendszer működésének lényege, hogy a kormány elfordulásást és a kormánykerékre kifejtett erőhatást, nyomatékot egy jeladó segítségével érzékeli és ehhez megfelelő rásegítást biztosítja. Az elektromotor adja a szükséges rásegítést, amit pedig a kormányoszlop vezérlőegysége működtet. Ez az egység számolja ki a resegítést a kormányra kifejtett erőből, és a gépkocsi sebességétől. Ez a jobb kezelhetőség érdekét szolgálja. Nagyobb tempónál kevesebb lesz a rásegítés, kisebbnél tempónál pedig több. Ez szűk parkolásnál jöhet jól.

 

Renault Scenic – javítás vagy csere?

Mindkét megoldással foglalkozunk, a hiba jellegéből adódik, hogy inkább cserélni vagy felújítani javasoljuk. Ezért fontos a hibakódok kiolvasása még a kiszerelés előtt. 

Renault Scenic szervójavítás folyamata

Ha szeretné a javítást vagy a cseredarabot megrendelni, szükség lesz az autó pontos típusára (forgalmiról készült fotó a legegyszerűbb) és a hibakódok kiolvasására. Ezután szereltessük ki a kormányoszlopot, és kormánykerék nélkül, indító kulcscsal együtt juttassa el hozzánk. Kérésére küldjük futárunkat. Az állapotfelmérés után adunk pontos határidőt és árat, ami alapján dönthet, hogy szeretné-e megrendelni a javítást vagy a cserét.

Renault Scenic szervójavítás ár

A javítás ára 100 eFt köröl mozog a hiba jellegétől függően. Ha nincs pontos hibakód, akkor a szétszerelés és hibamegállapítás után tudunk csak pontos árajánlatot mondani. Az általunk javított vagy csereként értékesített kormányoszlopok mind átesnek egy elektromos tesztpadon történő bevizsgáláson, amiről jegyzőkönyv készül. Így tudjuk biztosítani a magas minőséget és vállalni a garanciát a munkánkra

Ebben a típusban a  szervóhiba, hibajelenségek legtöbbször a következőképpen jelentkeznek: Ha működik ugyan a szervó, de ég a szervólámpa, akkor egy vagy több hibát tárol a szervóegység. Ezt megfelelő diagnosztikai műszerrel kiolvashatjuk és következtethetünk arra, hogy mi okozta a rendellenes szervóműködést. Amíg nem derítettük ki a hiba okát, addig ne nyugodjunk meg, hiszen bármikor előfordulhat újra. Ha szakaszosan működik a szervó, azaz néha „kihagy” haladéktalanul vigyük szervízbe a kocsit, hiszen a legveszélyesebb ha például egy kanyarban meg el a szervó, mikor nem számítunk rá. Ez még rosszabb, mintha egyáltalán nincs, hiszen ekkor legalább nem számítunk rá. A leggyakoribb, hogy teljesen elment a szervóhatás, ilyenkor legtöbbször az elektronika tilt le pl. túláram vagy nem megfelelő szöghelyzet miatt.

×
GYORS ÁRAJÁNLAT