Rengeteg kormánymű hiba van, tekintsük át röviden, hogy melyek a leggyakoribb meghibásodások az autó kormányában. Szerintünk egyértelműen nem szabad semmilyen hibát figyelmen kívül hagyni, ha az autó irányításáról (kormányzás, fékezés, gumik, kuplung, sebváltó, stb.) van szó.

Akadó kormánymű
Ilyen esetben általában a gömbfejek, csapágyak a ludasak: igencsak elkoptak vagy akár korródálódtak. A megoldás ezek cseréje: ezt mindenképpen szakszervizben végeztessük el.
Túl könnyen mozgó kormánymű
Ez az egyik legveszélyesebb, leginkább problémás hiba lehet: az elektromos szervó vezérlője valamilyen hibájára (ez az orsótengelyen található). Ilyenkor a kormányművet általában fel kell újítani teljes mértékben vagy cserélni kell. Nem olcsó mulatság, de jobban megéri, mint balesetveszélyesen közlekedni és nemcsak a saját, de mások életét is veszélyeztetni.
Kormány holtjáték
Ez azt jelenti, hogy úgy tudjuk mozgatni a kormányt, hogy közben a kerekek nem fordulnak el. Itt nem kell aggódnunk, ha csak 15 fokról / 2-4 cm-ről van szó, ezt hibahatáron belülinek tartjuk.
Ha azonban ennél nagyobb a holtjáték, azt nem szabad ignorálnunk. Lehet szó lógó csapágyakról, kopott kormányműről vagy a kormányösszekötő gömbcsuklók hibájáról. De arról is szó lehet, ha a gumik nyomás nem megfelelő, ezért nem követik a kerekek a kormány mozgását.
A javítás során általában a kormánymű felújítására kerül sor, ennek során pedig az elkopott részek cseréjére is sor kerül.
Gyenge szervó hatás
Ezt okozhatja az elszakadt ékszíj (ilyenkor sokszor semmilyen szervó hatást nem tapasztalunk már), de ezt okozhatja a szervószivattyú kopása is. Itt a már említett részek (ékszíj, szervószivattyú) cseréje a megoldás.
Kopogó kormány
Ennek az oka a kopás, méghozzá a kormánymű fogasléc, csapágy, támasztópersely vagy az orsótengely kopása. Egyes esetekben az is lehetséges, hogy a porvédő kiszakadása miatt szennyeződés került a kormánymű valamely részébe.
Itt a kopott alkatrészeket mindenképp cserélni kell, esetlegesen a teljes kormányművet is.
A szervó hatás „eltűnik”, és csak újraindítás után működik újra
Az elektromos szervórendszer sok mindenre érzékeny: a töltés, az akkumulátor és a járgány teljes, általános elektromos állapotára. Ha ezekkel probléma van, sajnos van, hogy az egész vezérlőelektronika tönkremegy. Egyes típusokban, amelyekben elektrohidraulikus szivattyúkat találunk a kerékjáratokban, a sár, eső, hó, stb. bejuthat ide és tönkrevághatja őket.
Az elektromos szervó hibák figyelmen kívül hagyása rendkívüli kockázathoz vezet.