Posted on

A Hyundai I30 kormányoszlop árajánlatkérés

Ha valaki kormányoszlop, kormánymű javításra keres rá az interneten, akkor nagy valószínűséggel minket is javasolni fog az elsők között. Oldalunkon https://kormanymuszerviz.hu/ gyorsan és egyszerűen juthat árajánlathoz.

Ajánlatkérés menete

A gyors ajánlat gombot az jobb oldalt találja meg. Erre kattintva egyből az ajánlatkérő kérdőívünk lesz látható. Ez a kérdőív három részre van osztva. Első lépésben azt kell megtudnunk ,hogy milyen típusú az autó és hogy milyen alkatrészt kell majd javítani / cserélni. Második az autó, alkatrész hibája. Például: a kormányműből folyik az olaj. Vagy a kormányzás darabos, néha elmegy a szervóhatás. Második nagyobb pontban a forgalmi engedélyről kell tudnunk pár adatot. Legtöbb esetben az évjárat, típus, köbcenti, kilowatt , és alvászszám szükséges a beazonosításhoz, de valamikor csak a gyári cikkszámból tudjuk meg a pontos adatok / típust. A legutolsó feladat pedig kitölteni a személyes adatokat. Név, telefonszám, email.

Gábor kitöltötte a gyors ajánlatkérést és ez meg is jelent a rendszerünkben. Átnézzük, hogy mi áll a rendelkezésünkre és ha minden szükséges adat megvan akkor küldünk neki egy ajánlatot javítási idővel és egyéb információkkal együtt. Ha megnyitja az email, ezt a rendszerünk is jelzi egy kis késleltetéssel. Ilyenkor felhívjuk és a felmerülő kérdésekre választ adunk neki.

Gáborral megbeszéltünk minden fontos dolgot és úgy döntött hogy behozza az üzletünkbe az javításra szoruló alkatrészt. Esetünkben egy I30 kormányoszlop. Első sorban kap egy plombát, hogy véletlenül se keveredjen el. Ezután futárunk átviszi a műhelyünkbe, ahol azonnal neki is állnak az állapot felmérésnek. Felteszik a próbapadra és lefuttatnak rajte egy 15 perces tesztet. A gép feljegyzi az összes adatot és ki is listázza a gyáritól eltérő adatokat. Itt már látni lehet, hogy mi is a probléma. Próbapadról átkerül a szerelő asztalra és darabokra szedik a kollégák. Mechanikus és elektromos problémát is javítunk. Kopogás, lógás, vagy szervó kimaradás rosszabb esetben teljes teljes szervó hiányt. Ha a szerelőpadon elkészül a kormányoszlop visszakerül a tesztpadra. Újra átnézzük az értékeket és ha minden megfelel mehet is vissza az ügyfélnek.

Pár infó az autóról.

Ha autóvásárláskor megbízhatóságra, az olcsóságra, és a kényelmességre törekszünk akkor ne menjünk el az I30 mellett. Gábor az első tulajdonosa ennek a csodás i30-nak. Sajnos a 7 év garancia már lejárt, de az elmondása szerint nem sok probléma volt az autóval. Pár teknikai adat róla. https://katalogus.hasznaltauto.hu/hyundai/i30_1.4_dohc_classic-13374 A 109 lóerős motorunk 1193 kilót saját tömeget cipel a hátán. Néha le-lefulladt lámpától indulva, és bár elballag akár ötödikben is ötvennel, de gyorsításhoz bizony vissza kell váltogatni.Autópályán pedig teljesen elvész a motor. 130-nál körülbelül négyezret forog és önteni kell bele a benzint. Ha ragaszkodunk az engedélyezett sebesséhez, nyolc liter simán megiszik százanként. 120 alatt tartva 7-7,5-lel is beéri, országúton meg sokkal kevesebbel.

Méretéhez képest teljesen elégedettek lehetünk a csomagtartó méretével 340l. Hasonlítás képpen egy Fábiának 248 literes csomagtartója van.Elöl-hátul remekül elférni, a térd nem ver bele semmibe, jó fogású a kormány, kézre esik minden. a váltókar és a kézifék is. Az első ülések is nagyon kényelmesek. Praktikus a fedeles rekesz a középkonzol tetején. És a zene kedvelőinek, az USB- és a jack-csatlakozó is helyett kapott, megvilágítva a nagy könyöklő dobozban. Kompakt kategóriában bátran merem javasolni az i30-at. Szerintem egy jó választás.

Posted on

Volkswagen Passat kormánymű

Ha a reggeli kávénk elfgyasztása után nyakunkba vesszük a reggeli várost, akkor a dugóban biztos össze fogunk futni egy-két passattal. Az első 1973-ban gördült le a gyártósorról, napokban pedig legyártották a 30 milliomodik modellt. Gondolom nem kell bemutatnom senkinek, mindenki ismeri. Cégünknek a passat 2008-tól lesz igazán érdekes, hiszen ebben az évben váltották le a hidraulikus kormányműveket elektromosra.

szervokormánynak három fajtája létezik: az elektrohidraulikus, hidraulikus és az elektromos. Az utóbbi, elektromos szervorendszerek nem régóta, csupán néhány évtizede vannak jelen az autóiparban. Kezdetben csak hagyományos olajnyomással működő kormányműveket javítottunk és a mai napig javítjuk is. Ezt ezen a linken éred el https://kormanymuszerviz.hu/kormanymujavitas-hidraulikus/ Mivel tartani akartuk a szintet a mai autókkal, ezért mi is körbejártuk a témát és végül pedig beszálltunk az EPS (Electronic Power Steering) szervízelésébe.

Mercedes a teszt padon és egy gyönyörű Volkswagen kormánymű a háttérben

Hibajeleségek

Azt nevezzük holtjátéknak, ha a kormánykereket mozdítjuk, de az autó ezt késve követi le.Lehet kopott kormánymű, rossz csapágyak. Az is lehet, hogy ezt nem a kormánymű hanem az autó futóműje okozza. Ez lehet a kormányösszekötő gömbcsuklóinak a hibája ,végtelen egyszerű esetben pedig a gumik nyomása nem megfelelő.

Egy villanyszervós autó 60-80 km/h között kisebb rásegítést ad a kormányra, azért hogy ne tudjunk nagy sebességnél hirtelen iránytváltani a gépjáművel. Nagy sebességnél is nagyon könnyű tekerni a kormányt, és nem nehezedik fel.

Letilt az elektronika, iszonyú nehéz lesz a kormány, figyelmeztető lámpa gyullad ki a műszerfalon. Ebben az esetben ki kell olvasni az autó elektronikájában tárolt hibákat.

Szoros kormányzás, nem tér vissza középre kanyar után a kormány

Kattogások, recsegések a kormány tekerésekor.

Érdekesség

Egy kormánygép normális használatban 300 ezer kilométertől kezdi megadni magát, de egy Budapesten futott autónál akár 80-120 ezer kilométerre is csökkenhet ez az érték. Még az időtálló tartósabb autók, jellemzően a német nagykocsik kormányműve is jelentősen túl van a megadott kopáson, mire elérik a 3-400 ezer kilométert, de nálunk ezeket az autókat simán használják hozzányúlás nélkül legalább dupla annyi ideig.