Loading

A Passat egyik gyakori betegsége a kopogó kormány

A Passat egyik gyakori betegsége a kopogó kormány

A Passat egyik gyakori betegsége a kopogó kormány

A VW Passat népszerű modellje a német autógyártónak és a hazai utakon is számtalan fut belőlük. Az idősebb járművek esetében szinte törvényszerű, hogy a kormánymű kopogása megjelenik, de a már emlegetett hazai utaknak hála az újabb járműveknél is hallhatjuk a jellegzetes hangot. A kátyúk, fekvőrendőrök, padkák erősen megviselik még az olyan jól összerakott autókat is, mint a Passat.

Ha úgy érezzük, hogy a Passat kormánymű kopog, forduljunk szerelőhöz, amíg tudunk. Hibás járművel sosem teljesen biztonságos a közlekedés, de a kopogást követően komolyabb tünetek is jelentkezhetnek, amivel aztán biztosan nem tudunk még a műhelyig sem elmenni. Nulladik lépésként a szakembernek azt kell megvizsgálnia, hogy a kopogás valóban a kormányműből és nem a futómű különféle területeiről érkezik.

A mozgó fogasléc, a kormány holtjátéka vagy lógása a kormánymű kiszerelése nélkül is elárulja, hogy a hiba nem a futóműben van. A Passat olyan típus, amit kis túlzással szinte havonta másik kormányművel szereltek, így azok javítása, cseréje is mindig picit más. Az elektromos szervókormány javítás általában lehetséges, ilyen kormányművel szerelték többek között a B7, B8, CC és Variant típusokat. Sok hidraulikus kormányművel szerelt Passat esetében ugyanakkor csak a teljes kormánymű cseréje jelenti a megoldást.

Ha a szerelő megállapította, hogy a hiba a kormányműben van, akkor azt ki kell szerelni. Bizonyos mechanikai sérülések, kopások már ekkor a cserére szűkíthetik lehetőségeink sorát. Ha nem erről van szó, akkor a kormányművet szakszervizbe küldik átvizsgálásra. A vizsgálat eredményének függvényében kiderül, hogy az elromlott alkatrész javítható, felújítható vagy cserélendő. Utolsó lépésként a javított vagy az új kormánymű visszaszerelésre kerül járművünkbe.

Átlagosnak mondható igénybevétel mellett is körülbelül 300 ezer kilométer megtétele után kezdenek el a Passatok kormányművei kopni és kopogni. Magyarországon előbb. Új, de akár felújított kormányművel is újra ugyanennyit vezethetünk nyugodtan. A kopogást sokan nem veszik komolyan pedig egy időben elvégzett javítás jelentősen olcsóbb és a közlekedés biztonsága szempontjából is előnyös.

Korábbi bejegyzések:

×
GYORS ÁRAJÁNLAT