A Volkswagen kormánymű meghibásodása gyakori, főleg az elektromos kormányművekkel szerelt járművek esetén. Pl. Volkswagen Passat, Tiguan, Caddy típusoknál. A szervokormány esetében gyakori az elektromos hiba, aminél nem feltétlenül kell cserélni a kormányművet, gyakran a szervó javítható. A szervokormány hibájára utalhat ha rezeg a kormány vagy aszimmetrikus a szervó működése különböző irányokba kanyarodva. Kommunikációs hiba bekövetkezésekor akár teljesen megszűnhet a szervó működése is. Mi a teendő, ha ezt tapasztaljuk?
A szervokormány javítása nem rutin feladat, a legtöbb műhelyben nem tudják helyben megoldani csak a problémát pontosan diagnosztizálni. Olyan autószerviz felkeresése javasolt, ahol megvan a speciális tudás és eszközháttér a hiba megállapításához. Maga a szervó nem nagy méretű, így az is általános gyakorlat, hogy a gépjárműből kiszerelt szervót külön erre szakosodott szerelőhöz visszük, aki megvizsgálja és javítja. A szervó javításához nem feltétlenül szükséges az autónak jelen lennie.
Ez elsőre egyszerűnek hangzik, de sajnos a gyakorlatban mégsem ilyen könnyed a műveletsor. A szervó javításához az egész kormányművet ki kell előbb szerelni a gépjárműből, majd a javítás után vissza. Ez egyrészt időigényes, másrészt költséges. Önmagában a kormánymű ki- és beszerelése kb 50 eFt-os tétel, amiben a szervó javítása nincs benne. A szerelés nem gyors és szétszerelt autónknak is pihennie kell egy olyan műhelyben, amelyik ezt vállalja (az egy vagy két állásos kicsi műhelyek nem biztos, hogy tudják vállalni). Akár magunk, akár futárral vitetjük szakszerelőhöz a szervót ez még egy-egy napot jelent. Minden szervó javítás vagy felújítás után próbapadon tesztelni kell a kormányműveket, amiről érdemes a dokumentációt elkérnünk (illetve előzetesen rákérdezni arra, hogy a műhely ezt vállalja-e). Legjobb esetben is néhány napra búcsút kell vennünk gépjárművünktől.