A német népautó idősebb darabjai között gyakori hiba a kormánymű elhasználódása. Ez annak is köszönhető, hogy a népszerű típusokat a vásárlók elsősorban városi körülmények között használták és gyakran a tervezetnél nagyobb igénybevételnek tették ki őket. Különösen igaz ez az olyan családi típusokra, mint a Golf vagy a Passat, illetve az előbbi alapjaira épülő Caddy kisáruszállító. A Volkswagen kormánymű hibái általában kopásos jellegűek.
A mechanikus kopások (fogasléc, csuklók, perselyek) mellett kiemelendő a szervószivattyú meghibásodása és a kormányszög jeladó problémái. A kormányszervó szivattyú javítás az esetek többségében lehetséges, míg a kormányszög jeladó cserélendő. Nézzük röviden mi jellemző erre a két Volkswagen alkatrészre és meghibásodásukra.
A szervószivattyú feladata az olaj nyomását növelni a szervóban azért, hogy a kormánykerék könnyen és simán mozoghasson. A szivattyút egy külön villanymotor (elektrohidraulikus szervó) vagy az autó motorja (hidraulikus szervó) hajtja meg. Ha a szervó hatása csökken vagy teljesen megszűnik, az általában a szervószivattyú problémájára utal. Jellemző tünet, ha a szervó az indítást követően működik, majd később csökken vagy megszűnik hatása, de új indításkor ismét erőre kap. A szervószivattyú a kiszerelést követően tisztítható, elemei cserélhetőek, általában fel is újítható, ami után ismét kielégítően működhet.
A kormányszög jeladó továbbítja a szervó felé a kormányállás szögét, ami a sebesség mellett döntően befolyásolja a szükséges szervó rásegítés mértékét. Könnyű belátni, ha a jeladó nem ad pontos információt, akkor a szervó működése kiszámíthatatlanná válik. Kiszámíthatatlan kormányozhatósággal pedig nagyon veszélyessé válik az autózás. A kormányszög jeladót nem szokták javítani, sokkal inkább az egész alkatrészt cserélni. Fontos azonban, hogy az új alkatrészt tesztpadon le kell ellenőrizni. Az új kormányszög jeladó nem ismeri az adott jármű kormányközepét és szélső értékeit, így a csere után ennek beállítására van szükség.