A kormánymű nem csak fontos, de rendkívül összetett alkatrésze járművünknek. Egyszerre mechanikus és elektrohidraulikus szerkezet, így ötvözi magában a legújabb fejlesztéseket és a legősibb megoldásokat is. Összeköti az autó két kerekét: a kormánykereket és a haladást biztosító, útfelületen futó kerekeket. Egyik nélkül sem tudjuk elképzelni az autózást, bármelyiket kiiktatjuk a rendszerből, azt a járművet nem autónak neveznénk.
Az elektrohidraulikus rendszerben az irányítás és a kerekek közötti kapcsolatot a kormányszög jeladó jelenti. Ez a szerkezet az, ami érzékeli a kormánykerék és kerekek állását és utasítást ad a szervószivattyúnak a szükséges rásegítés mértékéről. Ha elromlik, gyakorlatilag szabályozhatatlan lesz a kormányzás, azonnal szervizbe kell mennünk. A megoldást a csere jelenti, amire szerencsére aránylag ritkán van szükség.
A mechanikai kapcsolatot pedig a kormányösszekötő gömbfej nyújtja. A kormányösszekötő gömbfej teszi lehetővé a kormánykerék forgatását és a kormánymű mozgatását anélkül, hogy közvetlen kapcsolatban lennének egymással. Ez a közvetítő szerep megkerülhetetlen a kormánymű biztonságos működését tekintve. Ellentétben az elektromos problémákkal, a gömbfej kopása természetes, így cseréjét használt autóknál kalkulálni kell.
A kormányösszekötő gömbfej folyamatosan terhelés alatt van akkor is, ha óvatosan vezetünk, de a helytelen vezetési stílus vagy a rossz útminőség okozta ütések elviselése további kopást okozhat nála. A gömbfejet körbevevő gumi is sérülhet, az idő előrehaladtával el is öregszik. Éppen ezért jellemzően néhány százezer kilométer megtétele után biztosan cserére szorul.
Ha a gömbfej kopik vagy szennyeződik a gumiborítás sérülése miatt, akkor nőhet a kormány holtjátéka, nehezebbé válhatnak a kormánymozdulatok, valamint kopogó vagy jellegzetesen nyekergő, csikorgó hangot is hallhatunk. A hiba szervizben könnyen észrevehető, így egy rutin ellenőrzés során egy megbízható szakember könnyen kiszúrja a problémát. A sérült gumiborítás cseréje akkor is indokolt, ha más hibát az még nem okozott.