A kormánymű eredetileg egy pusztán mechanikai elven működő egysége volt a járműveknek. A vezető a kormánykerék elfordításával egy tengelyekből és csuklókból álló rendszert hozott működésbe és a kerekek elmozdításához szükséges erőt közvetlenül biztosította. Ugyan maga a kormánymű mechanikai felépítése is változott, de egy modern kocsiban is nagyon hasonló elven működik, mint egy korai személyautóban. Az igazi változást a szervó jelentette.
A szervó egy rásegítő rendszer, aminek köszönhetően nem a sofőr erejétől függ az, hogy mennyire fordul el a kerék. A kormány az irányítás eszköze maradt, de már nem a közvetlen erőátvitelt szolgálja. A szervó a vezérlést és irányítást is tökéletesítette. A sebesség és a kormánykerék elmozdulása együtt ad olyan adatot, ami alapján a kerekek valóban elmozdulnak, ennek köszönhető az, hogy ugyanaz a kormánymozdulat kissé mást okoz álló helyzetben, alacsony sebességnél vagy gyorsan hajtva.
A szervó lelke azonban egy mechanikus rendszer, amiben az olajnyomás szabályozásával történik a rásegítés. Ennek az alkatrésznek a kulcsa a szivattyú, ami létrehozza a megfelelő nyomást és biztosítja az olaj áramlását a rendszerben. A szivattyút egy teljesen külön villanymotor hajtja.
Ha a kormányműben valamilyen hiba keletkezik, az lehet a hagyományos mechanikus rendszer kopásos vagy sérüléses eredetű problémája vagy a szervó meghibásodása. A szervó esetében a gond forrása lehet a kormányszög jeladó, ami a vezérlést segíti és a szivattyú. A szivattyúban lehetnek mechanikus hibák (kopások, tömítések elöregedése, deformitások), de akár elektromosak is.
A szervókormány javítás esetén ki kell szerelni a kormányművet és a szervót külön megvizsgálni. Előfordul, hogy a kormánymű apróbb hibái javíthatóak vagy a kopó alkatrészek cseréjével felújítható a rendszer. Sajnos olyan helyzet is gyakran előáll, hogy a csere jelenti csak a megoldást.
A kormánymű hibáit sosem szabad félvállról venni, hiszen az autó irányíthatósága és így biztonsága szempontjából kritikus rendszerről van szó. Ugyan a jármű kerekei elfordíthatóak csak mechanikus módon is, de hibás szervóval autózni életveszélyes.