Volkswagenből rengeteg fut Európa útjain, így hazánkban is. A népautó alapvetően megbízható választás, de mint minden jármű, ez is el tud romlani. Sok esetben megoldást jelenthet, ha autónk javításához bontott alkatrészt használunk. Előfordulhatnak olyan már leselejtezett autók, amik még ragyogó állapotú alkatrészekkel rendelkeznek. Golf és Passat bontott autóalkatrész különösen nagy mennyiségben van a piacon.
Mennyire jó ötlet a meghibásodott Volkswagen kormánymű bontott alkatrészből való pótlása. Erre a válasz egyszerű: semennyire. Ha a kormányszög jeladó hiba jelei mutatkoznak, akkor biztosan új berendezésre lesz szükségünk, azt nem lehet csak úgy átszerelni egyik autóból a másikba, sőt, a gyárit is meg kell tanítani saját autónkkal együtt dolgozni, mielőtt forgalomba állnánk vele. Más esetekben is hazardírozik az, aki bontott alkatrésszel dolgozik.
Egy Volkswagen Passat kormánymű ki- és beszerelése akár százezres tétel is lehet. Ezt az árat csak azért fizetjük, hogy az új alkatrész beszerzésének vagy a régi felújításának költségén túl, azt ki- és betegyék autónkba. Ezt az árat megfizetjük akkor is, ha bontott alkatrésszel dolgozunk: ezen az áron nem lehet tehát spórolni és ez teljes költségeink felét is kiteheti.
Ha a választott bontott alkatrész nem működik megfelelően, vagy idő előtt elromlik, akkor a teljes hajcihő elölről kezdődik. Pár tízezer forintot nyerhetünk tehát a bontott darabbal, miközben százezret kockáztathatunk, arról nem is beszélve, hogy járművünk ismét kiesik a forgalomból napokra.
Miközben egy visszapillantó tükröt vagy kilincset megérheti bontott alkatrészből pótolni, addig kopó darabot és olyat, aminek meghibásodása vezethetetlenné teszi járművünket nem. Nem pusztán biztonsági szempontból rossz ötlet, de még anyagilag sem éri meg. Ezen felül, jó eséllyel visszatesszük azt a gumiharangot, aminek lehetett szerepe abban, hogy tönkrement kormányművünk. Persze, elméletben lehet szerencsénk, de ez sokkal kevesebbszer történik meg, mint amennyiszer reméljük.