A kormánymű kopogása több probléma előjele is lehet, de egyiket sem szabad félvállról venni. Az első feladata mindig annak tisztázása, hogy valóban a kormánymű kopog-e és ha igen, akkor melyik része. A következőkben sorra veszünk néhány területet, aminek hibája okozhat kopogást.
A kopogás jellemzően valamilyen alkatrész kopását mutatja, vagy azt, hogy olyan alkatrészek érnek össze, amiknek üzemszerű működés közben nem szabadna. (Persze utóbbi, el fog vezetni az előbbihez: ha valami összeér, aminek nem kellene, az el fog kopni vagy törni. ) Ebből az okból kopoghat például a kormányműtengely, a kormányoszlop, a kormánykerék csapágyai vagy a kormányrúd végének csapágyai is.
A kopogás érkezhet a futóműből is, különösen a lengéscsillapító esetében jellemző a zajhatás a hiba megjelenésekor. A két terület összekapcsolódását jelentik a féltengelycsuklók, amik a gumiharang sérülése után szennyeződhetnek és kopoghatnak. A futómű gömbcsuklói is elkophatnak és kopoghatnak.
A kormánykerék és a kormánymű közötti összeköttetést biztosító tengely meglazulása vagy éppen szorulása is adhat ilyen hangot. A kormányváz sérülése, törése, meglazulása is a kopogás forrása lehet.
Kopoghat a szervószivattyú is. Ez jellemzően akkor következik be, ha a szervófolyadék szintje túl alacsony – általában szivárgás miatt – így a benne lévő alkatrészek kenése nem megfelelő és a már fent említett általános probléma áll fenn: valami összeér, aminek nem kellene összeérnie. A tömítés sérülése nem csak szivárgást okozhat, de a szennyeződések rendszerbe kerülését is, ami szintén megakaszthatja az üzemszerű működést. Mindezek mellett mechanika hiba is felléphet a szervószivattyúban, ami akár kopogó hangot is kiadhat.
Gyakran tévesztik össze a kipufogórendszer utastérben is hallható kopogó hangjait a kormánymű zajaival. Ezek javítása is fontos, de egy árnyalattal kevésbé aggasztóak, mint a kormánymű problémái. Ami biztos, hogy a kopogás mindenképpen rosszat jelent és minél előbb érdemes lokalizálni a hang forrását és megkezdeni a javítást. A kopogás szinte mindig egy komolyabb probléma első jele.