Miként a medve, úgy a kormánymű meghibásodása sem játék. A nehéz szervó, akadó kormánykerék idő után komoly balesetet fog okozni. A kormánymű javítása speciális feladat, amit a legtöbb szerviz nem csak nem tud, de felelősséggel nem is akar elvégezni. Laikusok számára már itt érdemes tisztázni: a kormánymű kiszerelése vagy visszaszerelése az autóba megoldható minden valamire való autószervizben, de a kormánymű részeinek a javítása már nem. Éppen ezért ha a kormánymű meghibásodik sok szerviz azonnal az alkatrész cseréjét javasolja minden további érdemi vizsgálat nélkül. Mivel a kormánymű cseréje nagyon drága, itt kezdődnek a komplikációk.
Új kormánymű beszerelése várhatóan nem okoz problémát. A kormánymű javítása, felújítása vagy más járműből kiszerelt, használt és felújított kormánymű beszerelése azonban már kérdéseket vet fel. A kérdésekre nem általános a válasz, nem lesz önmagától veszélyes egy használt kormánymű, de újabb bajok forrása lehet. Ahhoz, hogy ezt elkerüljük, érdemes előre tisztázni azt, mit ért egyes fogalmakon az adott szerviz.
A javítás általában csak egy-egy konkrét rész szerelését, javítását jelenti. A felújítás azonban az egész rendszer megújítását, minden kopó alkatrész cseréjét jelenti. Ha valóban teljes körű és alapos a felújítás, akkor egy használt kormánymű is biztonságos. Ha csak javítás vagy nem teljes felújítás történt, akkor várható, hogy később újabb probléma fog előállni. Ez már csak azért is problémás, mert a kormánymű ki- és beszerelése is komoly költség, egyáltalán nem mindegy, mennyi alkalommal kell elvégezni.
Ne fogadjunk el olyan munkát, ahol nem kapunk számlát, akkor se, ha így olcsóbb. Számla nélkül nincs garancia, ami egy ilyen fontos alkatrész esetében elfogadhatatlan. Nem mindegy az sem, hogy a garancia csak a kormányműre terjed ki, vagy a járulékos költségek fedezésére is: azaz ha elromlik a kormánymű a beszerelés után azonnal, ki állja az újabb ki- és beszerelési költséget? Kérdezzünk rá az alkatrész gyártójára: nem mindegy, hogy olcsóbb, de gyengébb minőségű utángyártott darab kerül járművünkbe, vagy drágább, de gyári. Apró tétel költségeket tekintve, de nagyon fontos az alkatrész élethosszára nézve: kapunk-e új gumiharangokat, amik a szennyeződésektől védik a csuklókat? Olyan helyen kérjük akár a javítást, akár a felújítást, ahol ez benne van az árban.