A kormányművet három nagyobb alkatrész-csoportra bonthatjuk. Az első csoportba a vezető által végzett mozdulatok mechanikai továbbítását végző alkatrészeket soroljuk. Ide tartozik a kormánykerék, a kormányoszlop és a kormánytengely. Ezek gyakran U csuklókkal csatlakoznak egymáshoz. A következő csoportba a kormánycsukló alkotóelemeit soroljuk. A csukló teszi lehetővé, hogy az erőátvitel egy szöget bezáró irányba továbbítódjon a kerekek irányába. A kormánycsukló részei a kormánykar, az irányítókar, axiálcsukló és a kormányösszekötő gömbfej.
A harmadik alkatrész-csoport az elektromos szervó, aminek feladata az erőrásegítés. Ennek köszönhető az, hogy nem kell nagy erőt kifejtenünk ahhoz, hogy az autó kerekei elforduljanak. Amíg az előző két csoport esetében a problémák döntően kopásos, sérüléses eredetűek, addig az elektromos szervo hiba lehet többfajta okra is visszavezethető.
Maradjunk azonban témánknál a gömbfejnél. A kormányösszekötő gömbfej el tud kopni és ekkor jellegzetes hangot ad a motorháztető alól. Ez a hang akkor is hallatszik, ha az autó nem halad, tehát a kormányt forgatva álló helyzetben is ellenőrizni tudjuk. A gömbfej kopására gyanakodhatunk akkor is, ha a kormány holtjátéka megnő. Ez azt jelenti hogy lassan, vagy kicsi kormánymozdulatok esetén egyáltalán nem reagál a kerék a kormány elfordítására. A harmadik tipikus tünet a kormánykerék rezgése menet közben. Fontos azonban megjegyezni, hogy az egyes tünetek külön-külön más kormányműbeli vagy futóműprobléma tünetei is lehetnek.
A gömbfej teljesen szokványos használat esetén is elkophat, de lehet oka helytelen vetési megoldások választása is. A gömbfejnek nem tesz jót a sok kátyú és a magas járdaszegélyekről való le- és felállás. Ha a kormányműben valami sérül vagy elkopik, az a szokásostól eltérő módon kezd mozogni. Ez a mozgás a környező alkatrészeket is károsíthatja. Így a gömbfej kopása egyaránt visszavezethető más alkatrészek sérülésére, de fordítva is igaz, a gömbfej kopása károsíthatja a csatlakozó alkatrészeket.