A fenti kérdésre próbálunk közérthetően és csak a kellő mennyiségű szakszó használatával válaszolni. Két nagy kategóriába sorolható minden kormánymű hiba. Az első esetben a kormánymű alapvető, nem cserélhető, nem javítható részei is károsodnak. Jelentős kopások és a rozsdásodás tartozik ide. Ez akkor is probléma, ha az akut hibát nem ez váltotta ki, hanem egy cserélhető alkatrész. Ebben az esetben a cserélhető alkatrész kijavítása esetén sem lesz teljes értékű a kormányművünk, annak újbóli meghibásodása várható. Az ilyen kormánymű felújítása nem lehetséges, valódi megoldást egy már eleve felújított vagy akár egy teljesen új kormánymű vásárlása jelenti.
Ha a kormánymű alapvetően ép, csak egy meghatározott része hibásodott meg, akkor két lehetőség közül választhatunk. Az első, hogy a szerviz kicseréli a meghibásodott részt és a kormányművet ezután visszaszerelik járművünkbe. A másik lehetőség a felújítás. Ekkor nem csak a hibás alkatrészt cserélik ki, hanem az idővel elöregedő, kopó alkatrészeket is. Ilyen módon a felújított kormánymű meghibásodásának esélye jelentősen csökken, hiszen több eleme teljesen újra lesz kicserélve.
Itt képbe kerül a bizalom és szakértelem kérdése is. A szakértelemé azért, mert a munkát nagyon precízen kell végrehajtani, hiszen ha az új alkatrészek – mondjuk egy tömítés – nem tökéletesen illeszkednek, akkor a felújított kormánymű pont a felújítás miatt mehet tönkre ismét. A bizalom pedig azért, mert nem mindegy, hogy pontosan melyik részek kerülnek cserére. Erről akkor is érdemes egy listát kérnünk, ha mi magunk nem értünk a kormánymű alkatrészeihez.
A felújított kormánymű működése közben ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint egy új. Kopó, elöregedő alkatrészeinek cseréje miatt várhatóan hosszú évekig semmilyen probléma nem fog vele keletkezni. Ugyanakkor természetesen ettől nem válik teljesen újjá és nem vonatkozik rá olyan általános garancia, mint egy friss gyári kormányműre.
Egészen biztosan fogunk találkozni két kifejezéssel. A hidraulikus vagy elektromos (elektrohidraulikus) kormánymű megnevezéssel. A részletek nélkül, a különbség annyi, hogy a hidraulikus kormányműben lévő létfontosságú szivattyút az autó motorja, míg az elektromosban egy attól teljesen külön működő motor hajtja. Kialakításuk és így szervizelésük is más, de mind a hidraulikus, mind az elektromos kormánymű felújítás lehetséges.