Az autóban nem egy helyen található gömbfej (vagy gömbcsukló), de minden gömbfej azonos elven működik. Alapvetően egy egyszerű szerkezet, de elromlása komoly problémák forrása is lehet. A gömbfej lehetővé teszi, hogy egy szilárd pozícióban lévő alkatrészhez egy forgó alkatrész csatlakozzon úgy, hogy ezek között még erőátvitel is létrejöhessen.
A gömbfej egy gömb alakú alkatrész, ami beleillik a perselybe, ami magába fogadja. A gömbfejeket porvédő tömítések védik, ha ezek sérülnek és szennyeződés kerül a gömbfejekhez, azok tönkremennek. A gömbfej általában nem javítható csak cserélhető, de ha a hibát sikerül korán észrevenni, akkor van esély arra, hogy egy hozzáértő szerelő felújítsa azt.
Gömbfej található többek között a futóműben, ennek köszönhetően tud stabilan és rögzítetten maradni a kerék, miközben mégis tud kormányozható forgó mozgást végezni. Ha nem lenne, akkor ezek közül legalább az egyik nem működne: nem lenne stabil, nem forogna vagy nem lenne kormányozható. Ennek fényében nem nehéz elképzelni, hogy a meghibásodása milyen súlyos következményekkel járhat.
Gömbfej található a kormánymű két oldalán is. A kormányösszekötő feladata a kormánymű és a kerékagy összekapcsolása (másik elnevezésük az axiálcsukló) és mozgásuk koordinálása. Ezeket is gumiharang védi, aminek sérülése a meghibásodásához vezet. Sok kormánymű hiba vezethető vissza a sérülésére.
Mielőtt az aránylag drága elektromos kormányszervó javítás módjain kezdenénk gondolkodni, érdemes megnézni a kormányösszekötő gumiharangjait, hátha egy viszonylag egyszerű javítással megúszható a komolyabb javítás. Elektromos kormánymű felújítás esetén érdemes a gömb fejeket is megvizsgálnunk és ha a gumiharangok állapota nem megfelelő, cseréljük azokat is.
Természetesen a járműben számtalan helyen találhatóak még kisebb nagyobb gömbfejek. Ugyanakkor a kormánymű és a futómű területén lévők hibátlan működése nélkül autónk használhatatlanná válik, így mindig kiemelt figyelmet kell rájuk fordítani.