A Volkswagen Jetta az 1980-as évek óta számít a nagy múltú német autógyár egyik legsikeresebb típusának. Az első darabok még 1979-ben gördültek le a gyártószalagról, és a típus – több átalakulást követően – ma is készül a VW gyáraiban. Ugyan az idők során készült kombi változat is, a Jetta klasszikusan a Golf családnál nagyobb méretű, lépcsős hátú szedánt takarja a márka kínálatában.
A Jetta elnevezés az atlanti futóáramlatokra (jet stream) utal, a Volkswagen előszeretettel nevezte el szelekről és tengeráramlatokról típusait, elég ha csak a Passat (passzát szél), Bora (az Adriai-tenger jellemző szele), Sirocco (A Szahara felől érkező mediterrán szél) vagy éppen a Golf (Golf-tengeráramlat) nevekre gondolunk. Ha a szüntelenül, megállás nélkül, kitartóan fújó erős szél megbízhatóságára, monotonitására és meglepetésektől való teljes mentességére gondolunk, akkor biztosan remek választás volt a név. Az unalmasság és a megbízhatóság a Jetta esetében kéz a kézben járnak.
A Jetta az egyik leghosszabb ideje futó és az egyik legnagyobb számban értékesített típusa. Klasszikusan megbízható limuzin, ami eleganciája mellett is széles tömegeknek elérhető. Ideális cégautó, amit a lízing után még megéri megvennie a középvezetőnek családi autónak. Kicsit lomha, elegáns, de nem hivalkodó és elnyűhetetlen. Népszerűségére jellemző, hogy Kínában Jetta néven önálló márkává alakult, amit részben a VW, részben a kínai FAW-csoport birtokol. Ilyen módon az ázsiai országban Jetta név alatt fut az európai piacon SEAT Ateca, Skoda Karoq és VW Tharu név alatt ismert típusok is.
Tipikus hibája kevés van, jellemzően a kopó alkatrészek kopnak, valamint a fogyasztásuk nem mindig a legkedvezőbb, de semmi egetverő. A régebbi típusoknál jellemző a rozsdásodás. A legtöbb meghibásodás ennél a típusnál a karbantartás hibájára vezethető vissza: valahol egy tömítés megadja magát, ami aztán komolyabb gond forrásává válik. A kormányszög jeladó cseréje gyakran szükséges, de amilyen borzasztóak ennek elsődleges tünetei, végül a szerelés nem jelent akkora kadást.